جانمایی ۳ مکان برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی سبزوار

یکشنبه 12 مرداد 1399 ساعت 13:44

تخلیه غیر مجاز نخاله‌های ساختمانی به وسیله خودروها، محکومیت به توقیف یک تا ۱۰ هفته خودرو را در پی دارد.

پسماند ایران: رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار گفت: شهروندان می‌توانند نخاله‌های ساختمانی خود را به سه محل تعیین شده در ضلع جنوب غرب دانشگاه حکیم سبزواری، ضلع جنوب محور کمربندی به فاصله پنج کیلومتری کوره‌های آجرپزی و ضلع غرب مجاور آرامستان بهشت رضوان منتقل و تخلیه کنند.


به گزارش پسماند ایران به نقل از  ایمنا، مجید معنوی زاده با بیان اینکه تخلیه غیر قانونی نخاله‌های ساختمانی یکی از شایع‌ترین تخلفات شهری است، اظهار کرد: تخلیه و دفع غیر قانونی نخاله‌های ساختمانی به شیوه غیر اصولی و خلاف ضوابط و مقررات جرم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند، عنوان کرد: هر گونه عملیات جمع‌آوری، خرید و فروش نخاله‌های ساختمانی باید طبق قانون و مقررات باشد و متخلفان از این ماده حسب حکم مقام قضائی به پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار با اشاره به ماده ۲۰ قانون مدیریت پسماند، خاطرنشان کرد: تخلیه غیر مجاز نخاله‌های ساختمانی به وسیله خودروها، محکومیت به توقیف یک تا ۱۰ هفته خودرو را در پی دارد.

معنوی زاده ادامه داد: جزای نقدی تخلفات مربوط به پسماندهای عادی که طبق ماده ۲ قانون مدیریت پسماند، نخاله‌های ساختمانی هم شامل این نوع است، برای بار اول ۵۰۰ هزار ریال تا یکصد میلیون ریال تعیین شده و برای سایر پسماندها برای بار اول از دو میلیون تا یکصد میلیون ریال خواهد بود.

وی با بیان اینکه جمع آوری و تسطیح نخاله‌های ساختمانی در محدوده شهری بر عهده سازمان مدیریت پسماند و خارج از محدوده شهری بر عهده راه و شهرسازی است، گفت: شهروندان می‌توانند نخاله‌های ساختمانی خود را به سه محل تعیین شده در ضلع جنوب غرب دانشگاه حکیم سبزواری، ضلع جنوب محور کمربندی به فاصله پنج کیلومتری کوره‌های آجرپزی و ضلع غرب مجاور آرامستان بهشت رضوان منتقل و تخلیه کنند.