واکسیناسیون رایگان نیروهای خدمات شهری شهرداری ها در برابر هپاتیت B

سه شنبه 14 مرداد 1399 ساعت 23:18

سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در اجرای این تفاهم نامه، هماهنگی لازم را با استانداریها و شهرداریهای کشور جهت معرفی افراد گروه های هدف به واحدهای ارائه خدمات واکسیناسیون معرفی شده از سوی مراکز بهداشت شهرستان ها به عمل می آورد.

مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از واکسیناسیون 124هزار نفر از پاکبانان، کارکنان و کارگران حوزه مدیریت پسماند، آتش نشانی و آرامستانهای شهرداری ها بصورت رایگان در برابر بیماری هپاتیت B در اجرای تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «پسماند ایران»،سید حبیب راضی ضمن اعلام این خبر گفت: این تفاهم نامه پیرو بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر واکسیناسیون همه اقشار جامعه به ویژه افراد آسیب پذیر و  براساس تعهد کشورمان به سازمان بهداشت جهانی جهت حذف هپاتیت های ویروسی منعقد شده است.

وی،‌ اهداف انعقاد این تفاهم نامه را ارتقای سلامت کارگران و کارکنان شهرداری ازطریق واکسیناسیون علیه هپاتیت B و کاهش هزینه‌های ناشی از بیماری کارکنان شهرداریها ذکر کرد.

وی، موضوع تفاهم نامه را هماهنگی و برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون هپاتیتB  برای 124 هزار نفر از پاکبانان، کارکنان و کارگران حوزه مدیریت پسماند،کارکنان آتش نشانی و آرامستان ها درگروه سنی 65-25 سال عنوان کرد.

راضی در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون مشمولین این تفاهم‌نامه بصورت رایگان صورت می گیرد، اظهار کرد: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در اجرای این تفاهم نامه، هماهنگی لازم را با استانداریها و شهرداریهای کشور جهت معرفی افراد گروه های هدف به واحدهای ارائه خدمات واکسیناسیون معرفی شده از سوی مراکز بهداشت شهرستان ها به عمل می آورد.

وی با بیان اینکه به موجب این تفاهم نامه، واکسیناسیون قشر زحمتکش پاکبانان شهرداری، کارگران وکارکنان حوزه مدیریت پسماند، کارکنان آتش نشانی و آرامستان ها در برنامه کشوری کنترل هپاتیت قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که با انجام واکسیناسیون احتمال ابتلای این افراد به هپاتیت های ویروسی و همچنین انتقال آن از سوی نیروهای شهرداری به مقدار زیادی کاهش یابد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، این تفاهم نامه همکاری مشترک به امضای دکتر جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی رسید.