نیروگاه زباله سوز ساری باید تا اسفندماه افتتاح شود

یکشنبه 02 شهریور 1399 ساعت 12:11

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با بیان اینکه نیروگاه زباله سوز ساری باید تا آبان ماه امسال به بهره بردرای برسد، گفت: نهایت تا پایان امسال باید افتتاح این پروژه را جشن بگیریم، از استانداری هم درخواست میکنم که نظارت های لازم را بر روی این پروژه داشته باشد چرا که این طرح از مطالبات جدی مردم است.

 علی بابایی کارنامی، در گفت و گو با استناد نیوز با اشاره به اینکه 15 سال است که مردم چهاردانگه ساری در مظلومیت به سر می بردند، گفت: قرار بود برای چندماه زباله ساری به منطقه چهاردانگه منتقل شود که متاسفانه این چندماه شد 15 سال و خسارات جبران ناپذیری به مردم و اقلیم منطقه زده شد که خیلی ها باید در این خصوص تاوان دهند و جز مطالبات جدی است که شخصا پیگیری خواهم کرد.

وی با اعلام اینکه نیروگاه زباله سوز ساری از مطالبات جدی مردم است که باید با پیگیری های مستمر به پایان برسد، گفت: پروژه زباله سوز، طرح دانش بنیان یا فن آورانه که زباله را از تهدید به یک فرصت برای شهرها تبدیل کرده است و به کمک تکنولوژی از زباله به عنوان مواد اولیه انرژی استفاده خواهد شد. شهرداری تهران از این ظرفیت در کهریزک استفاده کرده است. اکنون کشورهای دنیا هم از این تکنولوژی استفاده می کنند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس  با تاکید بر اینکه در ساری هم پروژه نیروگاه زباله سوز در حال انجام است، افزود: تاکنون این پروژه حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. برای این طرح هم بالغ بر 260 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد که منابع مالی آن هم تماما تامین است. امکانات و منابع مالی برای این پروژه آماده است و هیچ بهانه ای برای اجرایی نشدن آن وجود ندارد. این از مطالبات جدی مردم است و لحظه ای در این خصوص سکوت نمیکنم تا این پروژه به مرحله افتتاح برسد.

بابایی در پایان با اشاره به اینکه شهرداری باید پای کار باشد و لحظه ای هم به پیمانکار مهلت استراحت هم ندهد، گفت: پروژه باید تا آبان ماه سال جاری به پایان برسد، نهایت تا پایان امسال باید افتتاح این پروژه را جشن بگیریم. از استانداری هم درخواست میکنم که نظارت های لازم را بر روی این پروژه داشته باشد تا بر اساس زمان بندی تعیین شده پروژه را به پایان برسانند.