نشست کارشناسی تهیه طرح جامع و تفصیلی مدیریت پسماند

یکشنبه 02 شهریور 1399 ساعت 12:17

نشست کارشناسی تهیه طرح جامع و تفصیلی مدیریت پسماند به منظور ارائه راهکارهای مناسب و بومی جهت استفاده از بهترین روش مدیریت پسماند و روش های دفع پسماند خانگی و نخاله های ساختمانی برگزار شد.

پسماند ایران : حمید رضا رحیمدل نشست کارشناسی تهیه طرح جامع و تفصیلی مدیریت پسماند به صورت منطقه ای و با حضور نمایندگانی از حوزه خدمات شهری، شهرداری های حمیدیا، زارچ و شاهدیه، نمایندگانی از دفتر مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری، اداره کل حفاظت محیط زیست استان، بخشداری مرکزی و شرکت مشاور در انجام این طرح برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با تشریح ضرورت انجام این طرح، عنوان کرد: طرح مذکور برای نخستین بار در شهر یزد انجام شده که به صورت برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از اسفندماه سال گذشته کلید خورد و اکنون وارد مراحل اجرایی می شود.

وی افزود: مهلت زمان اجرای این طرح ۱۸ ماه می باشد که مشاور می بایست در این مدت در مواردی چون ارائه راهکارهای مناسب و بومی جهت استفاده از بهترین روش مدیریت پسماند و روش های دفع پسماند خانگی و نخاله های ساختمانی و همچنین سیاست گذاری در خصوص مراکز پردازش، نحوه جمع آوری، حمل و نقل، ذخیره سازی در شیوه های دفع ارائه دهد.

رحیمدل با بیان اینکه پسماند و دفع صحیح این مواد هم از لحاظ زیست محیطی و هم از نظر سلامت شهروندان نقش مهم و اساسی در جوامع دارد، افزود: پسماند جزئی از زندگی هر فرد می باشد و مدیریت و دفع آن به برنامه ریزی دقیق و صحیح نیازمند است چراکه مباحث زیست محیطی وسلامت شهروندان عجین شده است.

در ادامه نمایندگان حاضر در جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی مدیریت پسماند در شهرها و همچنین معضلات و مشکلات موجود ، خواستار شناسایی این مشکلات و همچنین ارائه راهکارهای عملی و اجرایی در این طرح شدند.

لازم به ذکر است در پایان نیز مشاور مربوطه با ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه براساس جدول زمان بندی مقرر دانست ضمن حضور مستمر در شهرها از روند کار به صورت نزدیک آشنا و نسبت به تهیه اطلاعات پایه براساس دستورالعمل های موجود اقدام نماید.