محیط زیست تهران از وضعیت ناکارآمد مدیریت پسماند قدس انتقاد کرد

دوشنبه 03 شهریور 1399 ساعت 12:40

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با انتقاد از وضعیت ناکارآمد مدیریت پسماند قدس گفت: نگاه و سیاست شهرداری به موضوع پسماند نباید صرفاً جنبه اقتصادی و درآمدزایی باشد، بلکه همواره سلامت مردم در اولویت است.

به گزارش پسماند ایران به نقل از  ایرنا از اعلام روز دوشنبه حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی در حاشیه بازدید از ایستگاه میانی انتقال پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری قدس و همچنین وضعیت پسماند این شهرستان، مدیریت پسماندها در این شهرستان را ناکارآمد توصیف کرد و اظهار کرد: جای تاسف دارد که مدیران مربوطه نه‌ تنها به تکالیف خود در قبال قانون مدیریت پسماندها بی‌توجهی می‌کنند بلکه با این موضوع دقیقا سلامت شهروندان را در معرض خطر قرار دادهاند.

وی وضعیت تاسف بار مدیریت پسماند در این شهرستان را ناشی از نپذیرفتن مسئولیت و ضعف اجرایی از سوی مدیریت شهری این شهرستان دانست و افزود: متاسفانه تخلیه پسماندهای عادی به ویژه پسماندهای ساختمانی در جاهای مختلف این شهرستان مشهود بوده و ظاهرا به یک رویه عادی تبدیل شده و حتی حاشیه و مسیل رودخانه ایرین در شهرستان قدس هم محلی برای تخلیه نخاله های ساختمانی و انبوهی از زبالهها شدهاست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه این وضعیت علاوه بر تهدید علیه سلامت مردم و نیز برهم‌زدن توان اکولوژی طبیعت، زیبایی منظر و شهر را نیز دچار آشفتگی و بی سر و سامانی کردهاست تصریح کرد: برای محیط زیست، مدیریت پسماند در کل استان تهران اهمیت دارد و این موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و با اغماض به مساله نگاه کرد.

محمودی در بازدید از ایستگاه میانی انتقال پسماند سازمان مدیریت پسماند شهر قدس با اشاره به اینکه ضعف مدیریت پسماندها در این مرکز نیز مشهود بود، از شهرداری این شهرستان خواست که نسبت به ماندگاری پسماند و مدیریت شیرابه در این مرکز و نیز وضعیت تخلیه پسماندهای ساختمانی در این شهرستان پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع و مسائل مشابه در استان به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ١٦ قانون مدیریت پسماند از مراجع قضایی شهرستان و استان پیگیری خواهد شد و شهرداری ها باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه  باشند.

 قدس یکی از شهرستانهای استان تهران است و در غرب شهر تهران و همسایگی استان البرز قرار دارد.