تعطیلی فعالیت ایستگاه‌های بازیافت اصفهان در تاسوعا و عاشورای حسینی

سه شنبه 04 شهریور 1399 ساعت 12:07

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از تعطیلی فعالیت ایستگاه‌های بازیافت و خودروهای جمع‌آوری پسماند خشک در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

پسماند ایران ،محمد بدیعی  اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) و طبق آئین سنوات گذشته فعالیت ایستگاه‌های بازیافت شهر اصفهان در تاریخ هشتم و نهم شهریورماه تعطیل است و شهروندان اصفهانی پسماندهای خشک خود را در روزهای دیگر، قبل و بعد از این تاریخ‌ها به ایستگاه بازیافت تحویل دهند.

وی این اقدام را گامی جهت حفظ حرمت مراسم عزاداری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و همچنین ایجاد فرصت مناسب عزاداری برای عوامل جمع آوری پسماند خشک دانست و تاکید کرد: در این دو روز فعالیت ایستگاه‌های بازیافت تعطیل شده و پس از آن فعالیت‌ها مطابق روال قبل از سر گرفته می‌شود.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ضمن دعوت از شهروندان به مشارکت در مدیریت بهینه پسماند گفت: از شهروندان درخواست می‌شود تا مطابق روال قبل و با دقت و انگیزه مضاعف پسماندهای خشک و تر را از هم جدا کرده و پسماندهای خشک را تحویل ایستگاه‌های بازیافت یا خودروهای مخصوص جمع آوری دهند.

وی ادامه داد: به شهروندان پیشنهاد می‌شود با حذف مواردی مانند یکبار مصرف‌ها و نایلون‌ها، میزان پسماند تولیدی خود در منزل را کاهش دهند تا ضمن حفاظت از محیط زیست و بهبود کیفیت فرآیند مدیریت پسماند، در حفظ منابع طبیعی نیز نقش سازنده‌ای داشته باشند.