وزانه بیش از یک تن زباله کرونایی در ارومیه تولید می‌شود

پنجشنبه 06 شهریور 1399 ساعت 11:15

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: روزانه یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم زباله کرونایی در ارومیه تولید و براساس پروتکل‌های بهداشتی جمع‌آوری و دفع می‌شود.

به گزارش پسماند ایران ،احد یوسفی در مورد تولید و جمع آوری زباله در ارومیه گفت: روزانه یک هزار و 500 کیلوگرم زباله کرونایی در ارومیه تولید می‌شود که تمامی زباله‌های کرونایی، شبه‌کرونایی و بیمارستانی پس از جمع‌آوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی "اتوکلاو" شده و در محل ویژه دفن می‌شود.

وی افزود: زباله‌های جمع‌آوری‌شده پس از حمل توسط ماشین مکانیزه به محل مخصوص پسماندهای کرونایی منتقل و توسط افرادی که مسئول جمع‌آوری با لباس ویژه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی خاک‌دهی و آهک پاشی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه بیان کرد: نقش مشارکت شهروندان و توجه به مسئولیت اجتماعی در پیشگیری از انتشار بیماری و این ویروس بسیار حائز اهمیت است.

وی ضمن توصیه به شهروندان برای رعایت اصول مراقبت‌های فردی و جلوگیری از تماس با افراد مشکوک گفت: شهروندان با رعایت نکات ایمنی و بهداشت فردی و قرار دادن پسماندهای احتمالا آلوده نظیر ماسک، دستکش، دستمال و سایر زباله‌های آلوده در کیسه‌های جداگانه می‌توانند به حفظ سلامت کارگران بخش پسماند و پاکبان شهر کمک کنند.

یوسفی با اشاره به اینکه مسئولیت جمع آوری زباله‌های خشک سطح شهر به بخش خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد:  3 غرفه تحویل پسماند خشک در سطح  ارومیه فعال است.

وی با تاکید بر اینکه ماهانه 20 تن پسماند خشک در مجموع در ارومیه جمع آوری می شود، خاطرنشان کرد: از سال جاری سازمان مدیریت پسماند طرحی با عنوان طرح "تام" را در سازمان ها و ادارات اجرایی می کند تا زباله‌های خشک به ویژه کاغذ را در محل های تعیین شده که سازمان پسماند مشخص کرده قرار دهند.