رونمایی از اپلیکیشن طرح تفکیک از مبدا در شیراز

سه شنبه 18 شهریور 1399 ساعت 12:42

خوشبخت از رونمایی اپلیکیشن طرح تفکیک از مبدأ خبر داد و گفت: این برنامه کاربردی در ۶ ماهه دوم سال جاری رونمایی و در منطقه چهار شهرداری به عنوان اولین منطقه پایلوت اجرایی می شود.

به گزارش پسماند ایران، «روح الله خوشبخت»، (سه شنبه ۱۱ شهریور) در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته سرانه تولید پسماند در شهر شیراز به میزان یک هزار و ۴۵ تُن و در پنج ماهه نخست سال جاری به میزان یک هزار و ۷۳ تُن بوده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز افزود: یکی از نکات حائز اهمیت در مدیریت پسماند موضوع اطلاعات در برای برنامه ریزی در روند مدیریت پسماند است به طوری که در شهر شیراز سرانه تولید پسماند به ازای هر شهروند ۶۴۰ گرم در روز بوده و میزان مواد بازیافتی در حدود ۱۰۲ تُن است.

خوشبخت با اشاره به اینکه با اجرای طرح تفصیلی میزان تفکیک مواد بازیافتی افزایش خواهد یافت، افزود: در شهر شیراز  ۵۹ ایستگاه اطلاع رسانی و تحویل و جمع آوری مواد پسماند خشک تعبیه شده است.

وی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در اجرای طرح تفصیلی در مدیریت پسماند عنوان کرد: این طرح برای اولین بار در کشور در شهر شیراز تهیه و توسط شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید که در راستای آن، عمده هدف این طرح آموزش و فرهنگ سازی با ابزارهای مختلف آموزشی به صورت فراگیر و غیرفراگیر برای همه گروه های مخاطبان است.

خوشبخت ادامه داد: جدیدترین روشی که در طرح تفصیلی تفکیک از مبدأ ایجاد خواهد شد، استفاده از اپلیکیشن های طرح تفکیک از مبدأ است که در این برنامه شهروند پس از جمع آوری مواد بازیافتی، نوع موادی را که می خواهد تحویل دهد انتخاب کرده و زمان جمع آوری را اعلام کرده و پس از آن آدرس و مشخصات تعیین و در سیستم جهت جمع آوری ثبت و ضبط خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با بیان اینکه این نرم افزار مرحله نوشتاری آن انجام شده است و هم اکنون در حال مرحله تست امنیت است، اضافه کرد: این برنامه کاربردی در ۶ ماهه دوم سال جاری رونمایی و در منطقه چهار شهرداری به عنوان اولین منطقه پایلوت اجرایی می شود.