اورامانات نیازمند احداث کارخانه بازیافت زباله شهری است

پنجشنبه 13 شهریور 1399 ساعت 15:03

پسماند ایران :نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی از لزوم تامین اعتبار برای احداث کارخانه بازیافت زباله‌ در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش لهونی ظهر امروز در همایش شهرداران استان کرمانشاه که در سالن جلسات شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه لزوم حمایت ویژه از شهرداری‌های کرمانشاه، خصوصاً در حوزه اورامانات است.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: شاهد تصویب قوانینی هستیم که در آن مباحث مالیات بر ارزش افزوده و سهم شهرداری‌ها لحاظ نشده است، که این مسئله شهرداری‌ها را دچار مشکلات مالی می‌کند.

این مسئول ادامه داد: در واقع دریافت مالیات و عوارض شهری از شهرهای کوچک، رقم زیادی نمی‌شود که بتوان با آن توسعه استان را بهبود داد و در همین راستا نمایندگان آمادگی دارند در مجلس مقدمات آن را مطرح کنند.

وی به بودجه سال جاری در تخصیص قیر رایگان به شهرداری از سوی متولیان امر اشاره و بیان کرد: بایست تدبیری اتخاد شود که شهرداری کرمانشاه سهم بسیاری در این زمینه داشته باشد و برای شهرستان اورامانات و دیگر شهرستان‌ها نیز در نظر گرفته شود.

لهونی به اهمیت تأمین حقوق و مزایای کارکنان شهرداری در استان کرمانشاه تاکید کرد و افزود: پرسنل شهرداری در اورامانات با همه وجود خدمات رسانی دارند و باید چاره‌ای اندیشید که حقوق آنها و همچنین تأمین سلامتی آنان در اولویت قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اورامانات دارای جاذبه‌های خوب گردشگری است، که به دلیل عدم وجود کارخانه بازیافت زباله به مکانی برای انباشت زباله‌ها تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: منطقه جوانرود مسیر زیبای جنگلی است، اما بیش از چهل سال است، زباله‌های شهری آنجا انباشته شده و مردم حتی در این منطقه زندگی می‌کنند و سلامتی آنان در مخاطره است، لذا احداث کارخانه بازیافت زباله در اورامانات از مطالبات جدی مردم این منطقه محسوب می‌شود.

این مسئول با یادآوری اینکه سال قبل بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان به شمال کشور برای بازیافت زباله‌ها تخصیص یافته بود، اظهار کرد: طی این سال‌ها برای منطقه غرب کشور و استان کرمانشاه و به ویژه اورامانات بودجه‌ای تعریف نکرده‌اند، که جای تأمل و تأمین اعتبار لازم برای احداث کارخانه بازیافت در منطقه دارد.