آغاز فاز دوم توزیع جعبه‌های ایمن در مراکز بهداشت اصفهان

شنبه 22 شهریور 1399 ساعت 12:24

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از رایزنی جهت اجرای فاز دوم توزیع جعبه های ایمن از طریق مراکز بهداشت شهر اصفهان خبر داد.

پسماند ایران، رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق برآوردها، بیماران خاص مانند بیماران مبتلا به قند خون، فشار خون و بیماران کلیوی از جمله تولید کنندگان عمده پسماندهای خطرناک خانگی مانند سر سرنگ و لانست هستند و به همین دلیل در فاز اول توزیع جعبه‌های ایمن پس از توزیع ۴۳۰ هزار جعبه در مدارس، ۵۵ هزار جعبه ایمن هم از طریق مراکز بهداشت میان بیماران خاص توزیع شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به استقبال گسترده شهروندان و ضرورت تداوم استفاده بیماران خاص از این جعبه‌ها برای ذخیره سازی و تحویل جز ویژه پسماندهای خانگی، رایزنی‌ها با مراکز بهداشت شهر اصفهان برای توزیع مرحله دوم جعبه‌های ایمن آغاز شده و مکاتباتی نیز صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: در این راستا پیرو مساعدت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و همکاری واحد بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌های مراکز بهداشت شهر، این همکاری در اسرع وقت کلید می‌خورد و جعبه‌های ایمن مجدداً در اختیار بیماران خاص قرار می‌گیرد.

وی انجام این اقدام را در ارتقای بهداشت محیط زیست و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: استفاده از جعبه ایمن سبب می‌شود تا پسماندهایی مانند تیغ، ژیلت، سر سرنگ، لانست قند خون و… که ممکن است آلوده به ویروس‌ها یا دیگر عوامل بیماری‌زا باشد در مخزن جداگانه جمع آوری شوند و از تماس آنها با دست یا محیط زیست جلوگیری شود.

محمدی با بیان اینکه هم اکنون جعبه‌های ایمن در ایستگاه‌های بازیافت سراسر شهر قابل دسترسی است، گفت: علاوه بر توزیع جعبه‌های ایمن در مراکز بهداشت به منظور تسهیل دسترسی بیماران خاص به این تجهیزات، ایستگاه‌های بازیافت نیز به جعبه‌های ایمن مجهز شده‌اند و شهروندان می‌توانند پس از پر شدن جعبه آن را تحویل داده و جعبه نو دریافت کنند.