۷۹هزار تن نخاله‌شهری براساس شیوه‌نامه مدیریت پسماند در اردبیل جمع‌آوری شد

سه شنبه 25 شهریور 1399 ساعت 12:56

پسماند ایران، شهردار اردبیل گفت: شیوه‌نامه مدیریت پسماند ساختمانی توسط شهرداری در حال اجرا است که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۷۹هزار تن نخاله از سطح شهر جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان ظهر امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان اردبیل اظهار داشت: در راستای ساماندهی محل موقت و دایم دفن زباله اردبیل اقدامات لازم انجام یافته و انتقال نخاله‌های ساختمانی از محلهای موقت به محل دایم دفن نخاله ساختمانی هیر و شیوه‌نامه مدیریت پسماند ساختمانی توسط شهرداری در حال اجرا است که از ابتدای سال تاکنون بیش از 79هزار تن نخاله از سطح شهر جمع‌آوری شده است.

لطف‌اللهیان با تقدیر از پیگیریهای دادستان اردبیل در خصوص دفن زباله شهر، همت شهرداری را بر اجرای شیوه تفکیک از مبدا، بهره بردای از زباله بعنوان یک پتانسیل اقتصادی ودفن اصولی از سیاست‌های اصلی شهرداری اردبیل دانسته بر مشارکت شهروندان تاکید کرد.

وی با اشاره به این که در راستای جمع‌آوری و امحای زباله‌های شهرداری نیروهای این مجموعه شبانه‌روز در تلاش هستند بیان کرد: اجرای طرح تفکیک از مبدأ از برنامه‌هایی است که با جدیت به دنبال تحقق آن هستیم که امیدواریم بتوانیم این طرح را به صورت کامل اجرا کنیم.

فرزاد قلندری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در ادامه این جلسه از تلاش ویژه شهردار اردبیل در انجام مصوبات جلسه قبلی این کارگروه تقدیر کرد و گفت: اهتمام شهرداری اردبیل در خصوص مدیریت پسماند و ساماندهی نخاله های ساختمانی ارزشمند است.