اپلیکیشن «سیمپ» شهرداری مشهد در جایزه جهانی We Go برگزیده شد

چهارشنبه 30 مهر 1399 ساعت 18:19

 رضوی اپلیکشن سیمپ سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در چهرمین دوره جایزه جهانی We Go و در بخش شهرهای پایدار به عنوان برنده Silver Award جهانی انتخاب و برگزیده شد.

پسماند ایران : این جشنواره توسط سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند برگزار شد و در چهارمین دوره آن سازمان مپ شهرداری مشهد برای اولین بار موفق به کسب عنوان Silver Award جهانی شد و بالاترین رتبه را در میان تمام شهرهای کشور کسب کرد که این موفقیت تاکنون در سه دوره گذشته آن نصیب هیچ یک از شهرهای کشور نشده است.

چهارمین دوره جایزه بین‌المللی WeGo ویژه شهرداری‌ها و دولت‌های محلی شهرهای جهان در حوزه شهر هوشمند، همچنین شرکت‌ها و مجموعه‌های فناوری که با شهرداری در حوزه شهر هوشمند همکاری داشته‌اند، برگزار می‌شود.

اپلیکشن سیمپ که طرح پایلوت آن در منطقه ۹ شهرداری مشهد اجرا شد، به صورتی بود که تمام فرآیند تفکیک زباله از مبدا را از مرحله ابتدایی تا فرآیند جمع آوری، پردازش و بازیافت را به شکل اصولی پیاده‌سازی نمود، توانست برنده این جایزه جهانی شود که با موفقیت این طرح اجرای آن برای تمام مناطق سطح شهر مشهد اجرایی شد.

این جشنواره در ۶ بخش طبقه‌بندی می شود که شامل کارآمدی مدیریتی (ارائه خدمات عمومی، مسئولیت‌پذیری، یکپارچه‌سازی خدمات، عبور از بخش‌های فنی، کارآمدی نرم‌افزاری در تبادل و استفاده اطلاعات و فناوری‌های نو ظهور( آخرین دستاوردهایICT  مانند هوش مصنوعی، پهپادها، بلاک‌چین، واقعیت‌های مجازی و افزوده، بهبود حمل‌ونقل، سیستم هوشمند حمل‌ونقل، زیر ساخت‌های ICT، پارکینگ، شهر همگان(مشارکت شهروندان، دسترسی به اطلاعات و حریم شخصی، شفافیت، کاهش فاصله دیجیتال، بودجه ریزی مشارکتی، جمع سپاری و...)، شهر ایمن (امنیت، واکنش سریع ،شناسایی نشت گاز و آتش سوزی، مدیریت زیر ساخت، واکنش به بلایا)، شهر پایدار (ICT، مدیریت پسماند، مدیریت منابع آب، نورپردازی ساخت و ساز و مدیریت منابع می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد در حال حاضر سیمپ نرم افزاری برای گوشی‌های هوشمند بوده که امکان درخواست جمع‌‎آوری و خرید پسماندهای خشک شهروندان را به صورت آنلاین فراهم می‌نماید. با نصب این اپلیکشن می‌توانید با تعیین زمان، در هر مکانی که هستید، درخواست خودرو نمایید تا در سریعترین زمان ممکن نزدیکترین خودرو به آدرس درخواستی شهروندان اعزام و نسبت به تحویل و خرید اقلام قابل بازیافت اقدام شود.

اپلیکشن سیمپ این سازمان در بخش شهرهای پایدار به عنوان برنده Silver Award جهانی انتخاب و برگزیده شد. در این بخش شهر استانبول از ترکیه به نشان Gold Award و سازمان مپ شهرداری مشهد Silver Award و شهر اسکندر از مالزی حائز تقدیر قرار گرفت.

شایان ذکر است که سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند(WeGo) در سال ۲۰۱۰ با ۵۰ عضو موسس تاسیس شده است. این سازمان بین‌المللی متشکل از دولت‌ها و نهادهای شهری، ارائه‌دهندگان راهکارهای فناورانه هوشمند و موسسات ملی و منطقه‌ای است که به تحقق چشم‌انداز تبدیل شهرها به شهرهای هوشمند پایدار، متعهد هستند.

در حال حاضر، این سازمان بیش از ۲۰۰ عضو از نقاط مختلف جهان دارد و به عنوان یک مجمع بین‌المللی برای ارتقاء کیفیت زندگی، نوآوری در ارائه خدمات عمومی و تقویت رقابت‌پذیری منطقه‌ای فعالیت می‌کند.

همچنین سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جشنواره در بخش حمل‌ونقل حائز تقدیر قرار گرفت.