علت غبارآلودگی روزهای اخیر اهواز آتش سوزی سایت سفیره نیست

چهارشنبه 07 آبان 1399 ساعت 14:37

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز باتوجه به غبار آلودگی روز گذشته هوای شهر اهواز، شایعات و گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه این آلودگی از طریق آتش سوزی سایت سفیره، سوختن مزارع نیشکر و… ‌است در فضای مجازی بصورت گسترده منتشر می شد،توضیحاتی ارائه کرد.
 

به گزارش پسماند ایران؛رضا علیجانی گفت: در سال‌های گذشته سایت سفیره به دلایل مختلف دچار مشکلات متعددی بوده و آتش سوزی های وسیع بسیاری نیز در آن رخ داده است که آخرین مرتبه آن مربوط به چند ماه پیش است. البته در مدت حدوداً دو ماه که بنده مسئولیت سازمان پسماند را عهده دار شدم آتش سوزی وسیعی رخ نداده است و آتش زیر پسماندها که معمولا وجود دارد و هر از گاهی سر باز می زند با تلاش همکارانم سریعاً مهار می شود.

وی افزود: البته به صورت نقطه ای دوده هایی در ماه های اخیر بعد از آتش سوزی به وجود آمده بود که بسیار محدود است و هیچگاه با توجه به مسیر باد و حجم آن به شهر اهواز وارد نشده است. همچنین در خصوص آلودگی های اخیر قطعاً علت اصلی آن مربوط به سایر صنایع است که توسط متولیان امر علی الخصوص سازمان محیط زیست در دست بررسی است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز تصریح کرد: احداث سلول شماره ۳ سایت پسماند در حال اجرا است و ساخت سلول شماره ۲ به زودی به مناقصه گذاشته خواهد شد که با بهره‌برداری از هریک از این سلولها بخش عمده ای از مشکلات سایت پسماند سفیره حل خواهد شد. همچنین واقعیت این است که ما در سایت سفیره وارث مشکلاتی از سال ها پیش هستیم که قطعاً با حمایت شهردار و شورای شهر هر یک از این موارد در آینده نه چندان دور برطرف خواهد شد.

علیجانی افزود: در چند ماه گذشته بخشی از ماشین آلات ‌پیمانکار سفیره ‌غیرفعال بودند که سریعا مقدمات برگزاری مناقصه انجام‌ شد و مزایده کارخانه تفکیک پسماند نیز به زودی پس از مراحل قانونی برگزار خواهد شد.