افزایش ۱۰۰ درصدی بهای پسماند خشک در اصفهان

دوشنبه 05 آبان 1399 ساعت 12:48

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از افزایش ۱۰۰ درصدی بهای پسماند خشک از ابتدای آبان ماه خبر داد.

پسماند ایران : رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تا پیش از این بهای هر کیلوگرم پسماند دریافتی از شهروندان از طریق ایستگاه‌های بازیافت و عوامل جمع آوری از در منزل ۳۵۰ تومان محاسبه می‌شد، اما در حال حاضر و با آغاز آبان‌ماه این رقم با افزایش ۱۰۰ درصدی دو برابر شده و به ۷۰۰ تومان افزایش یافته است.

وی دلیل این افزایش قیمت را افزایش نرخ اقلام بازیافتی عنوان کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تا شهروندان در ازای مشارکتی که در زمینه تحویل پسماندهای خشک به عوامل مجاز سازمان مدیریت پسماند دارند، مبلغ متناسبی را در قالب شارژ اصفهان کارت و یا هدایا دریافت کنند و این مبلغ نیز بر اساس نرخ فروش پسماندهای خشک تعیین می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه بخش زیادی از شهروندان نیز برای مشارکت انگیزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارند، تصریح کرد: انگیزه‌های افراد را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم و با تولیدات فرهنگی و محصولات آموزشی که توسط سازمان تهیه و عرضه می‌شود و در اختیار گروه‌های مختلف قرار می‌گیرد، ضمن ارائه آموزش‌های کاربردی به افراد، بخشی از دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی آنها را برطرف کند.

وی خواستار افزایش سطح مشارکت و همکاری شهروندان با ایستگاه‌های بازیافت در راستای بهبود کیفیت محیط زیست و اقتصاد جامعه شد.

محمدی اظهار کرد: دریافت هدیه در برابر تحویل پسماند خشک به عوامل مجاز، تنها یک روی سکه مشارکت در امر تفکیک از مبدأ است و روی دیگر آنکه اتفاقاً مهم‌تر و مفیدتر است، آثار این مشارکت در زمینه محیط زیست شهری، حذف تدریجی عوامل غیرمجاز و زباله گردها، بهره‌وری اقتصادی و زیست محیطی از پسماندها و تحقق بهداشت و نظافت شهری است که تنها با مسئولیت‌پذیری و همکاری فعال مردم در زمینه جداسازی پسماندها و تحویل پسماندهای خشک به ایستگاه‌های بازیافت رخ می‌دهد.