تولید سالانه بیش از ۷۳۰ تن پسماند عفونی در استان ایلام

چهارشنبه 07 آبان 1399 ساعت 22:56

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: سالانه ۷۳۰ تن پسماند عفونی در مراکز درمانی تولید و با استفاده از دستگاه‌های بی‌خطرساز استاندارد در مرکز بیمارستان‌ها بی‌خطر شده و در مراکز دفع زباله دفن می‌شود.

غلامرضا ابدالی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: سالانه ۷۳۰ تن پسماند عفونی در مراکز درمانی تولید می‌شود و مدیریت غیر اصولی پسماندهای بیمارستانی می‌تواند تهدیدی جدی برای سلامت مردم و محیط زیست محسوب شود.

وی به وضعیت جایگاه‌های پسماند در شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: وضعیت جایگاه پسماند مورد قبول است و اکثر شهرستان‌های استان دارای مراکز دفن زباله مجوزدار بوده و مدیریت پسماندها در شهرستان‌های تابعه تحت نظارت ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها بوده و در صورت مشاهده تخلف، اقدام قانونی انجام خواهد گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام تصریح کرد: در جهت بی خطر سازی پسماندهای کرونایی
کلیه زباله‌های عفونی و غیر عفونی که در بخش کرونایی تولید می‌شوند با استفاده از دستگاه‌های بی‌خطرساز استاندارد در مرکز بیمارستان‌ها بی‌خطر شده و در مراکز دفع زباله دفن می‌شوند.

لازم به ذکر است کلیه زباله‌های عفونی که بی‌خطر سازی می‌شوند بر اساس قانون جزء زباله‌های عادی محسوب شده و می‌توان به راحتی آن را مدیریت کرد.