تفکیک از مبداء بهترین راه کاهش هزینه و زمان بازیافت زباله است

چهارشنبه 07 آبان 1399 ساعت 22:59

فرماندار ماسال گفت:تفکیک از مبداء بهترین راه کاهش هزینه و زمان بازیافت زباله است .

به گزارش پسماند ایران، دومین جلسه کارگروه پسماند استان با حضور فرمانداران به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

وحید پورحضرت در این جلسه، مدیریت در جمع آوری و تفکیک زباله از مبداء را هدف اصلی مدیریت  پسماند دانست و  بیان کرد : مدیریت پسماند یکی از دغدغه های اصلی استانهای شمالی است .

وی با اشاره به  عملکرد قابل قبول مدیریت پسماند در شهرستان تصریح کرد: مسئولیت جمع آوری زباله و مدیریت پسماند شهر را شهرداران و روستاها را بخشداران و دهیاران برعهده دارند.
 
وی با اشاره به اینکه ماسال محل دفن زباله ندارد گفت: ممکن است در کم و کیف جمع آوری و انتقال زباله مباحثی وجود داشته باشد که به مرور این نقایص موردی نیز برطرف خواهد شد.
 
رئیس کارگروه پسماند شهرستان، سلامت جامعه را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: با توجه به گردشگر بودن شهرستان و جمعیت شناور در برخی از روزهای سال، تولید زباله افزایش یافته که برای شهرستان هزینه هایی را در بر خواهد داشت.
 
وی میزان جمع آوری زباله در شهرستان را حدود ۴۰ تن و زباله های عفونی را ۸۰ کیلو گرم در روز اعلام کرد و از زحمات شهرداران شهرستان در جمع آوری و مدیریت پسماند قدر دانی کرد.
 
فرماندار ماسال با تاکید بر تفکیک زباله از مبدا و لزوم آموزش و ترویج این فرهنگ بیان کرد: فرهنگ سازی و آموزش تفکیک زباله از مبداء را از مدارس باید شروع کرد که بهترین راه جهت  کاهش هزینه های پسماند است.