جمع آوری روزانه ۲۲۲ تن پسماند خشک توسط سازمان

سه شنبه 20 آبان 1399 ساعت 19:02

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: جمع آوری هوشمند پسماند‌های بازیافتی باعث افزایش میزان مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند از مبدا خواهد شد. 

پسماند ایران: ابوالفضل کریمیان با بیان این مطلب، اظهار کرد: در هفت ماهه اول سال جاری روزانه 222 تن پسماند خشک از طریق روش های مختلف جمع آوری شده است.
وی افزود: با روش های مختلف از قبیل جمع آوری از درب منازل شهروندان، ایستگاه های مبادله پسماند خشک ، ایستگاه های سیار مبادله پسماند خشک، جمع آوری پسماند اصناف و نیز ادارات و طرح سیمپ روزانه بالغ بر 222 تن پسماند خشک جمع آوری شده که این مقدار حدود 11 درصد از کل زباله تولیدی شهر مشهد است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با بیان اینکه حدود 20 درصد از کل زباله شهر مشهد را پسماندهای قابل بازیافت تشکیل می دهد، عنوان کرد: در شهر مشهد با همکاری و مشارکت شهروندان، این شهر به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در امر تفکیک از مبدا در کشور مطرح شده است، به طوری که بیش از 50 درصد از پسماند خشک قابل بازیافت در مشهد از طریق روش های مختلف در مبدا توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد جمع آوری می شود.
کریمیان با اشاره به آغاز به کار طرح جمع آوری هوشمند پسماندهای بازیافتی از ابتدای آبان ماه سال جاری، تصریح کرد: این نرم افزارها امکان درخواست، جمع آوری و خرید پسماندهای بازیافتی شهروندان را به صورت آنلاین فراهم می کند و شهروندان می توانند با مراجعه به سایت سازمان مدیریت پسماند به آدرس wmo.mashhad.ir و دانلود و نصب این اپلیکیشن ها بر روی گوشی خود در تمام مناطق شهرداری درخواست خودرو کنند تا در کم ترین زمان، نزدیک ترین خودرو به آدرس درخواستی آنان اعزام شود و به ازای مبلغ ریالی آن حساب شهروندان در این نرم افزارها شارژ شود.
وی ادامه داد: در این نرم افزارها امکان خرید شارژ تلفن همراه، شارژ اینترنت، کمک به خیریه ها و نیز امکان واریز نقدی به حساب شهروندان میسر می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با اشاره به اینکه این روش به جلوگیری از شیوع بیماری کرونا کمک می کند، گفت: همچنین شهروندان مشهدی می توانند همانند گذشته با مشارکت و همکاری در این طرح، مقدمات افزایش میزان پسماند خشک جمع آوری شده از مبدا در شهر مشهد را فراهم کنند.