دوره‌های آموزشی مدیریت پسماند درقم برگزار می‌شود

چهارشنبه 21 آبان 1399 ساعت 20:22

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم گفت: دوره‌های آموزشی مدیریت پسماند برای علاقه مندان درمراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.


پسماند ایران : به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای قم،محمود تقی پور اظهار داشت: برگزاری این دوره های آموزشی در راستای نهادینه کردن فرهنگ صحیح بازیافت و مدیریت پسماندهای شهری و طبق تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و مدیریت پسماند شهرداری قم صورت می‌گیرد.

وی همچنین به برخی از اهداف این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: فرهنگ سازی به منظور کاهش تولید پسماند، تفکیک پسماند در مبدا، تولید توسط تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان کالاهای مصرفی و مصرف‌کنندگان کالاها با استفاده از ظرفیت‌های طرفین تفاهم نامه از جمله این اهداف است.

وی توانمند سازی عوامل اجرایی، مشاغل و فعالان حوزه مدیریت پسماند و اجرای دوره های آموزشی فنی و حرفه ای مورد توافق ۲ طرف به منظور رفع نیازهای کارکنان و خانواده های سازمان را نیز از دیگر اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد.

مدیرکل فنی و حرفه ای قم گفت: طراحی، برنامه ریزی، برگزاری، نظارت برای دوره های مورد توافق طرفین تفاهم نامه مورد نیاز کارکنان و خانواده های سازمان با توجه به امکانات موجود و ضوابط در مراکز آموزش فنی و حرفه ای، برنامه ریزی و  اختصاص بخشی از زمان دوره های آموزشی مهارتی به ارایه آموزش های مدیریت پسماند نیز از تعهدات فنی و حرفه ای قم در راستای تفاهم نامه مذکور است.

وی اضافه کرد: آماده سازی فضا و تجهیزات غیر تخصصی لازم برای دوره های مدیریت پسماند، همکاری در برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان سازمان با ارایه تخفیف، برگزاری آزمون نهایی و صدور گواهینامه مهارت برای کارآموزان قبول شده مطابق با ضوابط اداره کل و صدرو گواهی شرکت دردوره توسط اداره کل جهت دوره های ویژه برگزارشده مطابق با دستورالعمل مهارت آموزی ویژه را نیز از دیگر مواردی است که فنی و حرفه ای استان به آن متعهد می باشد.

تقی پور در بخش دیگری از سخنان با اشاره به تعهدات سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در این تفاهم نامه خاطرنشان کرد: هماهنگی اعزام و پرداخت حق التدریس مدرسان متخصص و با تجربه به اداره کل جهت ارایه آموزش های مدیریت پسماند به کار آموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، تهیه امکانات و لوازم کمک آموزشی تخصصی مورد نیاز دوره های آموزشی، همکاری در اصلاح و بروز رسانی استاندارد های آموزشی به منظور گنجاندن مباحث مدیریت پسماند در استاندادهای آموزشی بخشی از آن به شمار می آید.

 وی ادامه داد: ارایه آموزش های مدیریت پسماند به کارکنان اداره کل و مدیران آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و خانواده های آنان، صدور گواهی شرکت در دوره برای شرکت کنندگان در دوره های آموزشی مدیریت پسماند و نیازسنجی دوره های آموزشی فنی و حرفه ای کارکنان و خانواده های ایشان و اعلام آن به اداره کل از جمله تعهدات سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در راستای اجرای تفاهم نامه یاد شده است.

تقی پور در پایان یادآور شد: این تفاهم نامه در هفت ماده و ۳۳ بند و ۱ تبصره تهیه و تنظیم شده و به مدت یک سال دارای اعتبار است.