مطب ها و کلینیک های پزشکی از قرار دادن زباله های عفونی در معابر عمومی خودداری کنند

چهارشنبه 21 آبان 1399 ساعت 22:27

در دوران شیوع ویروس کرونا قرار دادن زباله های عفونی در معابر اقدام پسندیده ای نیست و انتظار داریم مطب ها و کلینیک های پزشکی نسبت به این موضوع دقت نظر بیشتر کنند.

به گزارش پسماند ایران به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و به نقل از امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت، حامد بشردانش رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری در گفت و گویی اظهار کرد: برخی از درمانگاه ها، مطب ها و کلینیک های پزشکی خارج از ضوابط بهداشتی اقدام به قرار دادن زباله های عفونی در معابر کرده که این اقدام سلامت عمومی را به خطر می اندازد.

وی تصریح کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا قرار دادن زباله های عفونی در معابر اقدام پسندیده ای نیست و انتظار داریم مطب ها و کلینیک های پزشکی نسبت به این موضوع دقت نظر بیشتر کنند.

بشردانش با اشاره به اینکه قرار دادن زباله های عفونی در سطح شهر منجر به شیوع بیشتر بیماری ها به ویژه ویروس کرونا می شود گفت: از مطب ها و کلینیک های پزشکی عاجزانه تقاضا داریم از این اقدام اجتناب کنند.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری زباله های عفونی از سطح شهر سلامتی پاکبانان را به خطر می اندازد تاکید کرد: خواهشمندیم کلینیک ها و مطب های پزشکی زباله های عفونی خود را در کیسه ای جداگانه قرار داده و از رهاسازی در سطح معابر و کوچه ها خودداری کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت خاطرنشان کرد: این موضوع را به اداره بهداشت شهرستان رشت مکاتبه کردیم و ان شاءالله با نظارت بیشتر جلوی این اقدام ناپسند گرفته شود.