تفکیک پسماند از مخازن شهری ممنوع و غیرقانونی است/سواستفاده از لباس فرم، تخلف محسوب می شود

جمعه 30 آبان 1399 ساعت 16:46

از ابتدای شروع همه گیری ویروس  کرونا در کشور سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ، زباله گردی و تفکیک پسماند از مخازن شهری را ممنوع و غیر قانونی اعلام کرد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به زباله گردی با لباس منتسب به شهرداری اظهار داشت: از ابتدای شروع همه گیری ویروس کرونا در کشور سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ، زباله گردی و تفکیک پسماند از مخازن شهری را ممنوع و غیر قانونی اعلام کرد.هر گونه فعالیت با بنر و لباس فرم پیمانکاران فعلی و سابق این سازمان تخلف محسوب می شود.


به گزارش پسماند ایران، به دنبال ارسال گزارش یکی از شهروند خبرنگاران قزوینی، مبنی بر "زباله گردی با کاور شهرداری در شرایط کرونایی در سطح شهر قزوین" خبرنگار خبرگزاری فارس در قزوین صحت و سقم این موضوع را از  سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین پیگیر شد.

غلامعباس مهرعلیان، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: از ابتدای شروع همه گیری ویروس  کرونا در کشور سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ، زباله گردی و تفکیک پسماند از مخازن شهری را ممنوع و غیر قانونی اعلام کرد.

وی افزود: این موضوع به صورت مکتوب به تمامی بنگاه‌های خرید و فروش ضایعات ابلاغ و اعلام شد هر گونه فعالیت با بنر و لباس فرم پیمانکاران فعلی و سابق  این سازمان تخلف محسوب می شود. 

مهرعلیان با ذکر این نکته که در تصاویر ارسالی، لباس های فرم متخلفان زباله گرد فاقد هرگونه نام و علائم مربوط به سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین است عنوان کرد: ضمن تشکر از مسئولیت پذیری شهروندان گرامی، تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف مربوط به زباله گردی و سواستفاده از لباس های فرم این سازمان، با ستاد تفکیک از مبدا سازمان مدیریت پسماند با شماره تلفن ٣٣۶٧۶٩٨۶ تماس حاصل نمایند.

وی خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه در حال حاضر بسیاری از مبتلایان به کرونا در قرنطینه خانگی هستند، زباله گردی و تفکیک از مخازن می تواند زنجیره ی انتقال بیماری در جامعه را گسترش دهد. 

وی افزود: به همین دلیل از شهروندان درخواست می شود جهت حفاظت از امنیت بهداشتی جامعه و ساماندهی زباله گرد ها، پسماندهای خانگی  خود را در منزل تفکیک نمایند.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند به منظور مشارکت در طرح تفکیک پسماند های خانگی از منزل با شماره تلفن ٣٣۶٧۶٩٨۶ تماس بگیرند.