دغدغه دستگاه قضا در حوزه پسماند، با اجرای پروژه مرکز دفن تبریز برطرف می‌شود

شنبه 29 آذر 1399 ساعت 13:22

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی گفت: با اجرای بزرگ‌ترین پروژه زیست‌محیطی کشور در تبریز، دغدغه دستگاه قضا در مورد مدیریت پسماندهای پنج‌گانه در حوزه مدیریت پسماند برطرف می‌شود.

بابک محبوب علیلو در بازدید از بزرگترین پروژه زیست‌محیطی کشور، اظهار کرد: اجرای پروژه در حوزه مدیریت پسماند در تبریز اقدام قابل تقدیری است که از سوی شهرداری تبریز و سازمان مدیریت پسماند در بخش جمع آوری و مدیریت پسماندهای تبریز انجام شده و به‌نوعی از یک تهدید جدی، فرصتی طلایی ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: طرح جنگل کاری محوطه مرکز دفن مهندسی و بهداشتی یکی از ناب‌ترین و زیباترین ایده‌هایی است که قدم در مسیر حفاظت از محیط زیست برداشته شده و می‌توان گفت در سطح کشور بی‌نظیر است.

وی، استفاده از آب تصفیه خانه شیرابه پسماندهای شهری  برای آبیاری فضای سبز اطراف مرکز دفن را یکی دیگر از کارها و اقدامات مهم سازمان دانست و افزود: در شرایط کنونی، استفاده حداکثری از امکانات گامی مهم در مدیریت منابع است که خوشبختانه سازمان مدیریت پسماند در این امر مهم دقت و همت قابل ستایشی دارد.

به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز، محبوب علیلو در خصوص دفن پسماندها نیز خاطرنشان کرد: امروزه خیلی از کشورهای پیشرفته به زباله به چشم یک منبع انرژی و منبع درآمد نگاه می‌کنند و هیچ کشور پیشرفته‌ای این طلای کثیف را با دفن کردن هدر نمی‌دهد.