طراحان اصفهانی ایده‌های خلاقانه بدهید

یکشنبه 30 آذر 1399 ساعت 17:11

هر چه طرح‌ها خلاقانه، چند کاربردی و دارای ویژگی فن‌آورانه باشد، امتیاز بیشتری خواهد گرفت.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر سه فراخوان مسابقه برای طراحی و ساخت نمونه المان‌های شهر همچون ایستگاه‌های اتوبوس، نیمکت‌ها و سطل‌های زباله برگزار شده و افراد نخبه فعال در زمینه طراحی همچنین صنعتگران تا ۲۵ دی ماه فرصت دارند طرح‌های خلاقانه خود را ارائه کنند.
مرتضی نصوحی ، با اشاره به دشواری و پیچیدگی اداره شهرها، اظهار کرد: شهرها ابرسیستم‌هایی هستند که با زیرسیستم‌های مختلفی همچون اسکان، حمل و نقل، ایمنی و سلامتی، مواجه بوده و هر گونه اقدام، فعالیت و پروژه سطح شهر بر روی تمام این زیرسیستم‌ها آثار مثبت و منفی بر جای می‌گذارد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت جهان‌شهر اصفهان، اجرای پروژه‌های عمرانی شهری در آن از حساسیت‌های زیادی برخوردار است؛ بنابراین باید تصمیمات، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مدیران شهری اصفهان از پشتوانه‌های علمی و پژوهشی برخوردار باشد تا شاهد تصمیمات سلیقه‌ای نباشیم زیرا در این صورت با تغییر مدیریتی با چالش مواجه و پروژه‌ها ناتمام باقی می‌ماند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فن‌آوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سه فراخوان مسابقه برای طراحی و ساخت نمونه المان‌های شهر همچون ایستگاه‌های اتوبوس، نیمکت‌ها و سطل‌های زباله برگزار شده است، افزود: از افراد نخبه فعال در زمینه طراحی همچنین صنعتگران دعوت می‌شود در این فراخوان مسابقه شرکت کنند.

وی تاکید کرد: هر چه طرح‌ها خلاقانه، چند کاربردی و دارای ویژگی فن‌آورانه باشد، امتیاز بیشتری خواهد گرفت.

نصوحی با اشاره به فراخوان مسابقه طراحی و ساخت نیمکت، تصریح کرد: از شاخص‌های ارزیابی در این بخش همخوانی با بافت ارزشمند تاریخی اصفهان، خلاقانه بودن، ترکیب با فن‌آوری‌های جدید، طول عمر مناسب و نیاز نداشتن به تعمیرات زودهنگام جهت اجرا در فضای شهری، چند کاربردی بودن و همچنین آماده بودن با قابلیت اجرای سریع است.

وی در ارتباط با طراحی ایستگاه‌های اتوبوس، افزود: شاخص‌های ارزیابی در این بخش شامل همخوانی با بافت ارزشمند تاریخی اصفهان، خلاقانه بودن، چند کاربردی بودن، ترکیب با فن‌آوری‌های جدید، طول عمر مناسب و نیاز نداشتن به تعمیرات زودهنگام جهت اجرا در فضای شهری و آماده بودن با قابلیت اجرای سریع است.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فن‌آوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: در فراخوان مسابقه طراحی و ساخت سطل زباله شاخص‌های ارزیابی همانند شاخص‌های ارزیابی ایستگاه‌های اتوبوس است.

وی با بیان اینکه به چهار طرح و اثر برگزیده هر یک از بخش‌های فراخوان مسابقه طراحی ایستگاه‌های اتوبوس، نیمکت‌ها و سطل‌های زباله شهر جوایز نقدی از ۲۰ تا پنج میلیون تومان تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: برای نفر اول هر بخش ۲۰ میلیون تومان، نفر دوم هر بخش ۱۵ میلیون تومان، نفر سوم هر بخش ۱۰ میلیون تومان و برای نفر چهارم هر بخش از این فراخوان مسابقه پنج میلیون تومان جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.

نصوحی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای شرکت در این فراخوان مسابقه تا ۲۵ دی‌ماه سال‌جاری فرصت دارند، گفت: شهرداری نمونه آماده شده طرح صاحب ایده نفر اول در هر بخش را خریداری خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این مسابقه، فضاها و مبلمان شهری اصفهان که جزو عناصر شهری به شمار می‌آید خلاقانه‌تر از گذشته شود.