احداث نیروگاه زباله سوز درتبریز با همکاری شرکت فرانسوی

یکشنبه 07 دی 1399 ساعت 12:33

 مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز اظهار کرد: هماهنگی‌های اولیه جهت انعقاد قرارداد با شرکت فرانسوی جهت احداث نیروگاه زباله سوز انجام گرفته که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور خبرهای خوشی برای شهروندان عزیز تبریزی خواهیم داشت.

پسماند ایران : علیرضا اصغری در نشستی با دادستان عمومی و انقلاب تبریز، افزود: در حال حاضر نیز همه پسماندهای روزانه دفن نمی‌شوند و نزدیک به 40 درصد پسماندهای تولید شده تفکیک و بازیافت می‌شوند.

وی ادامه داد : این شرکت مبلغی بالغ بر 290 میلیون دلار برای احداث نیروگاه زباله سوز هزینه خواهد کرد که پس از اتمام زمان قرارداد این نیروگاه به شهرداری تبریز تحویل داده خواهد شد.

اصغری هم‌چنین اضافه کرد: طبق این قرارداد در طول مدت قرارداد نیز 20 درصد از درآمد حاصل از تولید انرژی از زباله نیز متعلق به شهرداری کلانشهر تبریز است.

وی ادامه داد: احداث بزرگترین پروژه زیست‌محیطی کشور در حوزه مدیریت پسماند دلیل بر دفن تمامی پسماندهای تولید روزانه نیست و دو علت خیلی مهم برای اجرای این پروژه وجود دارد که یکی از این دلایل، ریجکت 10 الی 20 درصدی زباله‌ها توسط نیروگاه زباله سوز است و علت دیگر آن استفاده از این مرکز دفن در شرایط خاص است که به نوعی نقش پدافند غیر عاملی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز با تاکید بر ضرورت تبدیل زباله به انرژی، گفت: باید از این طلای کثیف، به نحو مطلوب و حداکثری استفاده کرد واین تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز، بابک محبوب علیلو افزود: امروزه کشورهای مختلف پیشرفته، پسماندها را دفن نمی‌کنند، بلکه به آن به چشم یک منبع تولید انرژی نگریسته و از این طلای کثیف بهره حداکثری می‌برند.