گلستان بهترین عملکرد مدیریت پسماند را در شمال کشور دارد

شنبه 20 دی 1399 ساعت 00:02

معاون امور شهرداری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در جلسه بررسی مسایل پسماند استان در آزادشهر عنوان کرد ,  گلستان بهترین عملکرد مدیریت پسماند را در شمال دارد و جز بهترین استان های کشور است.

پسماند ایران : دکتر رجب صلاحی ۱۷ دی پس از بازدید پارک پسماند گرگان و سایت های بازیافت شرقی در آزادشهر  و غربی در آق قلا در جلسه بررسی مسایل پسماند استان در شهرستان آزادشهر با حضور مهندس کوهساری نماینده مردم رامیان و آزادشهر , مهندس غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار , مهندس خلیلی مدی کل امور شهری و شوراها, مدیران عامل سازمان های پسماند و همیاری شهرداری ها , فرماندار آزادشهر و دیگر مسوولین استانی تصریح کرد: در بین ۳ استان شمالی وضعیت گلستان بهتر از باقی استان ها در مدیریت پسماند بهتر است.
وی افزود: سه هزار نقطه دفن زباله در کشور  وجود داشت و هدف ما تبدیل نقاط دفن به مراکز پردازش است که این مراکز به ۷۰۰ نقطه و پس از آن ۲۵۰ نقطه در کشور تقلیل داده ایم.
دکتر رجب صلاحی گفت: هر چقدر مراکز دفن به سمت مراکز پردازش سوق داده شود ایده آل ماست.
معاون امور شهرداری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خاطر نشان کرد:  باید بر اساس برنامه جامع استان برنامه پسماند ارائه شود برای هر ۳۰۰  هزار نفر جمعیت یک مرکز پردازش نیاز است و خوشبختانه این اتفاق در گلستان بخوبی افتاده است.
وی ادامه داد:  گلستان تنها استانی است که دو مرکز دفن برای آن در نظر گرفته شده این سایت آزادشهر فاقد مشکل قانونی ندارد اما باید آسیب‌های آن را به حداقل برسانیم اما حذف این مرکز مشکلات را چندین برابر می‌کند.
همچنین در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: سال گذشته اعتبارات خوبی را سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای زیرساخت ها و تکمیل پروژه های پسماند در شهرستان آق قلا تخصیص داد و خط پردازش ۲۵۰ تنی زباله خریداری شد و در مرحله نصب قرار دارد.
مهندس غراوی گفت: همچنین احداث لنفید های دفن زباله در حال اجراست و شبکه جمع آوری شیرابه و کانال های انتقال شیرابه به تصفیه خانه در سایت آق قلا به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: ماشین آلات مورد نیاز سایت پسماند با همکاری سازمان  شهرداری ها خریداری شده و مورد استفاده قرار می گیرد.