احداث کارخانه بازیافت زباله درزنجان نیازمند سرمایه‌گذار است

دوشنبه 22 دی 1399 ساعت 09:00

شهردار زنجان گفت: احداث کارخانه بازیافت زباله، احداث پارک در محل باغ شهید هاشم‌نژاد در ۶ و نیم هکتار مساحت در زنجان نیازمند سرمایه‌گذار است.

پسماند ایران : حبیب ملایی یگانه در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: یکی از موضوعاتی که در شهرداری در اولویت قرار دارد، توجه به مباحث سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به گردآوری اطلاعات مربوط به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه شهری اظهار داشت: با گردآوری این اطلاعات و امکان‌سنجی اجرای پروژه‌ها می‌توان به تعریف درستی از میزان ارزش افزوده و بازدهی اقتصادی و اجتماعی آنها رسید تا میزان توان بخش خصوصی در شناسایی، پیگیری و تحقق فرصت‌های سرمایه‌گذاری عملی شود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا موجب کاهش درآمدهای شهرداری زنجان شده است، اضافه کرد: با این حال در تلاش هستیم که پروژه‌ها به موقع به پایان برسد.

ملایی یگانه با اشاره به برنامه شهرداری در ارتباط با احداث کارخانه بازیافت زباله، احداث پارک در محل باغ شهید هاشم‌نژاد در ۶ و نیم هکتار مساحت با انجام طراحی اولیه در فاز یک و دو و احداث ساختمان اداری با زیربنای حدود ۴۰ هزار متر مربع برای شهرداری، احداث واحدهای مسکونی به صورت مجتمع برای تهاتر با تملکات املاک اضافه کرد: این چند مورد، پروژه‌هایی هستند که برای اجرا نیاز به بهره‌گیری از توانایی‌های سرمایه‌گذار متخصص و متعهد دارند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری به دنبال استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه سرمایه‌گذاری است، گفت: برای مثال رویکرد مجموعه‌هایی مثل قرارگاه خاتم الانبیا در حمایت از اجرای پروژه‌هایی است که ماهیت خدماتی، فرهنگی و اجتماعی دارند.

شهردار زنجان گفت: درحال حاضر پروژه احیاء رودخانه زنجانرود به طول ۱۰ کیلومتر در جنوب شهر نیاز به توجه اساسی دارد که با اجرای آن وضعیت زیست محیطی محل و بهره برداری از آن به عنوان قطب گردشگری به واسطه پل‌ها و ابنیه های تاریخی امکان پذیر خواهد بود.