زمین مرکز بازیافت غرب استان سمنان به شهرداری گرمسار واگذار می‌شود

یکشنبه 28 دی 1399 ساعت 09:00

فرماندار گرمسار گفت: مراحل اختصاص زمین مجموعه بازیافت و مدیریت پسماند غرب استان سمنان تا حد زیادی انجام شد و تا پایان سال به شهرداری واگذار می‌شود.

پسماند ایران : سعید متقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از چند سال گذشته مقرر شد که مجموعه بازیافت و مدیریت پسماند غرب استان سمنان توسط شهرداری گرمسار در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار در منطقه «تخت رستم» این شهرستان احداث و تمامی پسماندهای شهرهای گرمسار، آرادان و ایوانکی در این منطقه بازیافت شود.

وی افزود : ۳۴ واحد تصفیه دوم روغن در شهرستان گرمسار مستقر است و از این تعداد ۲۸ واحد فعال است که به دلیل آلودگی‌هایی که برای هوا و محیط زیست به همراه داشت،و با توجه به وارونگی هوای اخیر، به ناچار فعالیت برخی از این واحدها تعطیل شد.

وی بیان کرد: این واحدها به دلیل مصوبات سال‌های گذشته، باید خارج از محدوده تهران احداث می‌شدند و به همین دلیل در شهرک صنعتی فجر و جنت‌آباد گرمسار مستقر هستند.

متقی تاکید کرد: تصمیم بر این است که این واحدها روش کار خود را از روش اسیدی، به روش غیراسیدی تغییر دهند وتا کنون ۳ واحد به این سمت حرکت کردند و روش خود را تغییر دادند.

فرماندار گرمسار گفت: در حال حاضر بازیافت پسماندهای واحدهای مذکور در منطقه نورالدین‌آباد انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

روزانه ۴۴ تن زباله خانگی در گرمسار جمع‌آوری و در مرکز دفن زباله واقع در غرب این شهر انباشت می شود.