روزانه ۱۵۰ تن زباله در آبادان تولید می‌شود

دوشنبه 29 دی 1399 ساعت 18:17

 شهردار آبادان گفت: روزانه ۱۵۰ تن زباله در این شهر تولید که پس از جمع‌آوری با استفاده از ۱۶ دستگاه سبک و سنگین به سایت گود زباله آبادان منتقل می‌شود. 

پسماند ایران :محمودرضا شیرازی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این زباله‌ها به ۲ بخش شهری و خانگی تقسیم ، و ۶۰ درصد آنها را خشک و بقیه را زباله‌های ‌تر تشکیل می‌دهد. 

وی از شهروندان خواست تا زباله‌ها را در ساعت مشخص شده و پیش از ساعت ۲۱ شب بیرون از منزل قرار دهند تا شهرداری مجبور نباشد در ۲۴ ساعت چند بار زباله‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری کند.

وی گفت: در صورت رعایت شهروندان و همکاری آنان با شهرداری زباله‌ای در شهر انباشته نخواهد شد.

شیرازی بیان کرد: همه وظیفه داریم به عنوان شهروند با شهرداری همکاری داشته باشیم که نتیجه آن پاکیزگی شهر، افزایش حضور گردشگر و بحث سلامت جامعه خواهد بود. 

وی با بیان اینکه امیدواریم مردم به شهرداری پس از اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی کمک کرده و سر ساعت زباله‌های خود را بیرون از منزل خود قرار دهند افزود: اگر شهرداری مجبور نباشد در ۲۴ ساعت چند بار زباله‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری کند خدمات بهتری به شهروندان می‌تواند ارایه کند. 

شهردار آبادان با بیان اینکه متاسفانه برخی شهروندان در زمان مناسب زباله را بیرون نمی گذارند گفت: شهرداری روزانه ۲ یا سه بار زباله‌ها را از سطح شهر آبادان جمع‌آوری می‌کند.