ایده کارخانه بازیافت شهرکرد به سرانجام رسید

پنجشنبه 23 بهمن 1399 ساعت 20:27
ایده کارخانه بازیافت شهرکرد به سرانجام رسید

بر اساس مطالعات مشاور که مربوط به حدود هفت سال پیش بود حدود ۲۴ درصد زباله شهر شهرکرد قابل بازیافت است

پسماند ایران : داوود مؤمنی ، با بیان اینکه یکی از دلایل به بهره برداری نرسیدن کارخانه بازیافت شهرکرد شرکتی است که کار به آن واگذار شده است، اظهار کرد: همکاری نداشتن برخی دستگاه‌های اجرایی نیز دلیل دیگر بوده است البته یکی از معضلات این قرارداد این است که شهرداری هیچ جایی در آن ندارد در صورتی که متولی جمع‌آوری، حمل، پردازش و دفن زباله در شهر شهرداری‌ها هستند.

وی ادامه داد: شهرداری و سازمان مدیریت پسماند گزارشی از این روند به دستگاه‌های اجرایی به خصوص کارگروه مدیریت پسماند استانی ارائه کردند که براساس آن تصمیم گرفته شد تا کارخانه با همین میزان پیشرفت به شهرداری شهرکرد واگذار شود البته همچنان پیگیر بوده و مکاتبات لازم را انجام داده‌ایم تا در صورتی که پیشرفت متناسب نباشد بر اساس قوانین به شهرداری واگذار شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد تصریح کرد: بر اساس مطالعات مشاور که مربوط به حدود هفت سال پیش بود حدود ۲۴ درصد زباله شهر شهرکرد قابل بازیافت است، اما سازمان در یک تا دو ماه گذشته جهت تفکیک زباله از مبدا با شرکتی وارد مذاکره شده تا هرچه سریع‌تر در این راستا فعال شود.

وی عنوان کرد: آثار این اقدام کاهش هزینه جمع آوری و حمل و جلوگیری از آلودگی محیط زیست است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: ۲۴ درصد زباله شهر یعنی حدود سه درصد توسط این شرکت، بازیافت می‌شود و مابقی همچنان همان هزینه جمع‌آوری، حمل و دفن را دارد که اگر کارخانه بازیافت راه اندازی شود می‌تواند در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی مؤثر باشد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: ۲۴ درصد زباله شهر یعنی حدود سه درصد توسط یک شرکت، بازیافت می‌شود و مابقی همچنان همان هزینه جمع‌آوری، حمل و دفن را دارد که اگر کارخانه بازیافت راه اندازی شود می‌تواند در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی مؤثر باشد.

 
کد خبر 473867