اخذ مالیات از تفکیک کنندگان غیر مجاز زباله در تبریز کذب است

یکشنبه 26 بهمن 1399 ساعت 13:38

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز گفت: اخذ مالیات از تفکیک‌کنندگان غیرمجاز زباله در این کلانشهر صحت ندارد.

به گزارش پسماند ایران، علیرضا اصغری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به انتشار خبری از سوی برخی از فعالان رسانه ای در فضای مجازی مبنی بر اخذ مالیات از تفکیک‌ کنندگان غیرمجاز زباله در کلانشهر تبریز افزود: این موضوع کاملا کذب بوده و انتشار این مطلب نوعی بی اخلاقی رسانه ای از سوی برخی افراد است.

وی با قدردانی از حساسیت رسانه های استانی و محلی و عمومی مردم در این زمینه، اظهار داشت: به منظور حفظ بهداشت شهری و عمومی و بهداشت فردی تفکیک کنندگان غیرمجاز،  این افراد از سوی این سازمان ساماندهی و در برابر بیماری ها واکسینه می شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز گفت: در راستای شناسایی فعالان حوزه تفکیک و بازیافت پسماند و ساماندهی فعالیت آنها و اتخاذ تمهیدات بهداشتی و زیست محیطی در خصوص فعالان این عرصه در سطح شهر، این سازمان تلاش می‌کند تا نسبت به ارایه مجوزهای لازم بر اساس طرح بازیافت پسماندهای خشک و تر اقدام کند.  

اصغری، ادامه داد: بر این اساس هیچ هزینه ای از بابت ارایه این مجوزها و اجرای طرح ساماندهی از تفکیک‌کنندگان پسماند در سطح شهر اخذ نمی شود بلکه هدف اصلی این طرح شناسایی فعالان حوزه بازیافت، صیانت از بهداشت عمومی و فردی در سطح جامعه، واکسیناسیون آنها و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از این قشر است.  

وی یادآوری کرد: هدف اصلی ساماندهی تفکیک‌کنندگان پسماند در سطح کلانشهر تبریز ایجاد بانک اطلاعاتی فعالان این حوزه و ارائه خدمات بهداشتی و صنفی بدون اخذ هزینه به آنها است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: روزانه به طور متوسط یک‌هزار و ۲۰۰ تن زباله در تبریز تولید می شود.