بازیافت ۶.۵ هزار تن پسماند وارداتی در یزد

سه شنبه 28 بهمن 1399 ساعت 21:09

 رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل محیط زیست یزد از واردات شش هزار و ۴۴۱ تن پسماند به استان جهت بازیافت خبر داد.

«مژگان رضوانفر» در این رابطه اظهار کرد: به منظور نظارت ویژه بر وضعیت و نحوه نگهداری، انبارش، بازیافت، بی خطرسازی، تصفیه و سایر روشهای دفع پسماندها، اطلاعات ۱۰۰ واحد صنعتی، بازیافتی، محل‌های گود زباله شهری و سایر بخش‌ها در سامانه جامع محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بررسی و صحه‌گذاری شد.

وی افزود: تعداد کل نقل و انتقال پسماندهای صنعتی و ویژه بارگذاری شده در سامانه مذکور ۱۳۰ مورد بوده که بر این اساس حدود شش هزار و ۴۴۱ تن پسماند به استان وارد و بازیافت شده و حدود پنج تن پسماند جهت امحاء به استان‌های دیگر انتقال یافته است.

رضوانفر میزان پسماندهای وارداتی مشمول الحاقیه ۹ کنوانسیون بازل را شامل ضایعات ۴۵ هزار تن کاغذ و مقوا اعلام کرد و گفت: بررسی آنالیز و نظارت بر واردات آن‎ها در گمرک و نیز در واحد پذیرنده بازیافتی توسط اداره کل صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: البته به منظور اجرای ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماندها، تعداد ۳۰ اخطار برای واحدهای صنعتی، خدماتی و غیره صادر که منجر به اقدامات پاکسازی از سوی متخلفین، معرفی به مراجع قضایی و اخذ جرایم قانونی شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست یزد، رضوانفر در پایان از نظارت ویژه محیط زیست یزد بر پسماندهای صنایع و پسماندهای وارداتی با الزام ورود اطلاعات به سامانه جامع محیط زیست خبر داد.