محل دفن زباله در قصرشیرین باید ساماندهی شود

سه شنبه 28 بهمن 1399 ساعت 14:27

فرماندار قصرشیرین گفت: محل فعلی دفن زباله‌های این شهرستان مناسب نیست از این رو باید نسبت به ساماندهی مکان جدید اقدام شود.

به گزارش پسماند ایران، مرادعلی تاتار روز سه شنبه در جلسه مدیریت پسماند قصرشیرین افزود: هم اکنون روزانه به طور متوسط ۳۵ تُن انواع زباله شهری در این شهرستان تولید و توسط چهار دستگاه کامیون سنگین و سبک در چندین نوبت به محل دپو حمل می شود.

 وی اظهارداشت: با توجه به وجود ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی و انجام فعالیت های اقتصادی در این مناطق و همچنین استقرار نیروهای نظامی، زباله های تولیدی در این شهرستان افزایش می یابد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: باید ادارات متولی مدیریت پسماند در کم ترین زمان ممکن نسبت به ساماندهی محل دفن جدید زباله اقدام کنند چون قصرشیرین شهرستانی با جایگاه خاص در کشور است و وجود مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی و در آینده نزدیک تصویب منطقه آزاد تجاری آن را تبدیل به یک برند کرده و باید خدمات خوبی در آن به شهروندان ارایه شود.
تاتار ادامه داد: اقدام های زیادی برای توسعه و رونق در قصرشیرین انجام شده که نباید متاثر از کارهای ناتمام شود.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کرمانشاه نیز گفت: شهرداری باید به وظیفه اصلی خود که همان مدیریت پسماند است، عمل کند.
آذر ولی زاده افزود: در شهرستان قصرشیرین مشکل دفن پسماندهای شهری و نخاله های ساختمانی را داریم که باید ساماندهی شود.
وی گفت: شهرداری باید برای مدیریت پسماند قانون و آیین نامه خاصی تدوین کند و الگوی ارزیابی را برای محل دفن زباله لحاظ کند تا به تایید اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه برسد.
وی گفت: جایگاه کنونی دفن زباله شهرستان نامناسب است و در کنار زباله های شهری زباله های عفونی هم قرار دارد و با توجه به شرایط خاص شهرستان قصرشیرین در آینده شاهد تحولات زیادی است و ساخت و سازهای آن هم بیشتر خواهد شد از این رو باید مدیریت پسماند و نخاله های ساختمانی آن ساماندهی شود.