تفکیک‌ کنندگان غیرمجاز زباله در تبریز تا خرداد ساماندهی می‌شوند

شنبه 09 اسفند 1399 ساعت 14:22

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از اتمام ساماندهی تفکیک کنندگان غیرمجاز، تا پایان سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ خبر داد.

پسماند ایران : علیرضا اصغری با اعلام این مطلب اظهار کرد: وضعیت اقتصادی فعلی جامعه و افزایش قیمت ضایعات، باعث شده است در سال‌ها و ماه‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیر تفکیک کنندگان غیرمجاز در کل کشور و همچنین تبریز باشیم.

وی با بیان اینکه تفکیک کنندگان غیرمجاز به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی غیرقانونی تلقی می‌شوند، افزود: با توجه به شرایط جامعه، اولویت سازمان مدیریت پسماند، ساماندهی این تفکیک کنندگان به جای برخورد قانونی است.

وی، با تکذیب اخذ هرگونه مالیات از تفکیک کنندگان غیرمجاز، گفت: سازمان مدیریت پسماند در نظر دارد بدون هیچ گونه هزینه‌ای نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کند که تا به حال ۳۰۰نفر از نظر بهداشتی واکسیناسیون شده‌اند.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، اصغری تشریح کرد: در طح ساماندهی تفکیک کنندگان غیرمجاز، پس از شناسایی محل و وسیله نقلیه این افراد، نسبت به صدور کارت اقدام می‌شود.

وی یکی از راه‌های کاهش تفکیک کنندگان غیرمجاز را اجرای جدی طرح تفکیک از مبدا عنوان کرد و گفت: در هشت ماه اخیر شرکتی که با ما قرارداد تفکیک از مبدا دارد، به شکل جدی اجرای این طرح را در اولویت قرار داده است.