مشگین شهر به دستگاه هوشمند بازیافت پسماند مجهز می شود

چهارشنبه 25 فروردین 1400 ساعت 08:55

معاون خدمات شهری شهردار مشگین شهر گفت: برای نخستین بار در سطح استان اردبیل و شمال‌غرب کشور، مشگین شهر به دستگاه هوشمند بازیافت پسماند خشک در مبدا تجهیز می شود.

پسماند ایران : فرشته صبری اظهار کرد: جهت خرید و نصب دستگاه هوشمند بازیافت پسماند خشک از مبدا در مشگین‌شهر توافق اولیه شده و اجرای آن برای نخستین بار در استان اردبیل و شمال غرب کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: کاهش تولید زباله و تفکیک آن در مبدأ توسط شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، این دستگاه هوشمند از طریق درگاه‌های تعبیه شده در آن با دریافت و فشرده‌سازی پسماند این امکان را به شهروندان می‌دهد که در قبال تحویل پسماند خشک، هزینه آن را به صورت انتقال به کارت، خرید شارژ، امور خیریه و گزینه‌های دیگر دریافت کنند.

معاون خدمات شهری شهردار مشگین‌شهر ادامه داد: ابعاد این دستگاه هوشمند ١۵ مترمربع و قابل تعبیه در پیاده‌روها و سایر نقاط شهر است و سازگاری مناسبی با مبلمان شهری دارد.

صبری یادآور شد: قیمت این دستگاه در سال گذشته حدود ۱۲۰ میلیون تومان بود که با توجه به تورم موجود احتمال افزایش قیمت آن وجود دارد.

وی افزود: این طرح در شورای اسلامی شهر مشگین‌شهر مصوب شده و در صورت تصویب در کمیسیون تطبیق فرمانداری شهرستان، اجرای آن آغاز می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های تشویقی شهروندان در تفکیک و کاهش پسماند، در مرحله اول این طرح، دو دستگاه هوشمند بازیافت پسماند خشک در این شهر نصب شده که بکارگیری آن‌ها باعث حفظ محیط زیست منطقه و اشتغالزایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، مشگین‌شهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی استان اردبیل قرار دارد.