ساماندهی جمع آوری و دفع پسماند‌های ساختمانی در شیراز

شنبه 28 فروردین 1400 ساعت 10:59

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: مدیریت پسماند‌های عمرانی در کلانشهر شیراز نیاز به همکاری واحد‌های مختلف شهرداری، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی، شرکت‌ها و شهروندان دارد.

به گزارش پسماند ایران، روح الله خوشبخت اظهارداشت: برای مدیریت پسماند‌های عمرانی و ساختمانی از مبدأ تولید ابتدا مالکان ماشین آلات حفاری مثل بیل مکانیکی که در عملیات حفاری و خاکبرداری‌ها فعال هستند تحت عنوان پیمانکاران مجاز حفار و خاکبردار ساماندهی شدند و در همین راستا انواع خودور‌های حمل پسماند‌های عمرانی و ساختمانی نیز شناسایی و ساماندهی شده اند.

وی افزود: پارسال در شهر شیراز روزانه بیش از ۷ هزار تن پسماند عمرانی و ساختمانی به سایت دفع این پسماند‌ها منتقل شده است که این موضوع با همکاری همه جانبه پیمانکاران، ادارات و سازمان‌ها و شهروندان اتفاق افتاده است.
 
وی یاد آور شد: شهروندان و شرکت‌هایی که قصد فعالیت‌های ساخت و ساز و عمرانی دارند می‌بایست از ماشین آلات پیمانکاران مجاز سطح شهر استفاده کنند یا برای خودرو‌ها و ماشین آلات خود مجوز دریافت کنند.
 
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: شهروندان می‌توانند با شماره تلفن ۳۷۳۸۶۲۶۲ و یا از طریق سامانه شهروند - پیمانکار به نشانی cw.shiraz.ir مخزن ذخیره پسماند ساختمانی را درخواست کنند تا از ریختن این پسماند‌ها در کوچه و معبر جلوگیری شود.
 
خوشبخت ادامه داد: در چند مدت اخیر برای مدیریت بهتر پسماند‌های عمرانی و ساختمانی و با هدف جلوگیری از تخلیه غیر مجاز این پسماند‌ها و نظافت و زیبایی منظر شهری، مالکان ماشین آلات حفاری مانند لودر، مینی لودر و بابکت نیز تحت عنوان پیمانکاران مجاز حفار و خاکبردار ساماندهی شدند و شهروندان و پیمانکارانی که قصد اجرای عملیات حفاری و خاکبرداری با این ماشین آلات را دارند بایست با افراد دارای مجوز قرارداد منعقد کنند.

منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس