دفن بی خطر پسماندهای عفونی در اراک از هفته آینده

دوشنبه 30 فروردین 1400 ساعت 21:04

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: در صورت بهره برداری از سوله بی خطر سازی پسماندهای عفونی در روزهای آتی، پسماندهای عفونی در اراک از هفته آینده بی خطر دفن می شوند.

پسماند ایران : مهدی فدوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه وظیفه بی خطر سازی پسماندهای عفونی به عهده این سازمان نیست، گفت: در حال حاضر پسماندهای عفونی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک به شیوه سنتی دفن می‌شوند و وظیفه بی خطر سازی آن به عهده پزشکان مطب‌ها و غیره است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در کارگروه مدیریت پسماند استان بررسی شد که پزشکان هر کدام توانایی دستگاه اتوکلاب را ندارند قرار بر این شد دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی استان مرکزی متولی باشند و شرکتی برای بی خطر سازی این پسماندها معرفی کنند که در نهایت شرکت دانش‌بیان به نام سورن‌آپ برای انجام این کار مشخص شد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با اشاره به اینکه این سوله بی خطر سازی پسماند عفونی از ۱۵ بهمن ماه سال گذشته تحویل شرکت شده است و طبق تصمیم کارگروه پسماند، شرکت باید ۲ ماه پس از تحویل سوله تمام تجهیزات خود را مستقر و کار بی خطرسازی را آغاز کند، بیان کرد: در حال حاضر شرکت فقط در بحث جمع آوری فعال است و بی خطر سازی و دفن پسماند جمع آوری شده توسط شهرداری در حال انجام است در حالی که باید تمام پروسه جمع آوری حمل و امحا توسط شرکت انجام و پسماند بی خطر شده برای دفن به شهرداری تحویل شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سوله تحویل شده است و این شرکت دستگاه اتوکلاپ و سایر تجهیزات خود را به این سوله انتقال داده‌اند انتظار می‌رود ظرف چند روز آینده این شرکت نصب تجهیزات خود را در سوله به اتمام رسانده و سوله بی خطر سازی پسماند عفونی را به بهره برداری برسانند.

فدوی در پایان بیان کرد: در صورت بهره برداری از سوله بی خطر سازی پسماندهای عفونی در روزهای آتی، پسماندهای عفونی در اراک از هفته آینده بی خطر دفن می‌شوند.