بهره‌برداری از مرکز آموزشی مدیریت پسماند اصفهان تا پایان اردیبهشت

چهارشنبه 08 اردیبهشت 1400 ساعت 10:06

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از پیشرفت سریع پروژه ساخت اولین مرکز هوشمند آموزش مدیریت پسماند در شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش پسماند ایرن ،رحیم محمدی اظهار کرد: در مورد برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای احداث این پروژه، افزود: ساخت این مرکز در فضایی به مساحت ۱۷۰ متر مربع آغاز شده و دارای محیطی چند بخشی برای آموزش‌های پیوسته و فرآیند محور مدیریت پسماند در قالب ابزارها و روش‌های متنوع است.

طی توافق صورت گرفته میان سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش استان، عملیات ساخت این مرکز در موزه علوم و فنون آموزش و پرورش آغاز شده و هم اکنون مراحل عمرانی و نرم افزاری آن موازی با هم پیش می‌رود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به تکنیک‌های آموزشی این مرکز تصریح کرد: در مرکز هوشمند آموزش‌های مدیریت پسماند، بازدید کنندگان از مبدأ ورودی در قالب سینمای چندبعدی درکی ملموس از وضعیت محیط زیست و مدیریت پسماند به دست می‌آورند و پس از عبور از تونلی که برش‌هایی از اطلاعات کلیدی مربوط به مدیریت پسماند را در اختیار آنها قرار می‌دهد وارد فضای آموزشی- نمایشی می‌شوند که در قالب تئاتر، تکنیک کروماکی و دیگر تکنیک‌های نمایشی مباحث آموزشی را به آنها منتقل می‌کند.

وی در خصوص محتوای آموزشی ارائه شده در این مرکز آموزشی اظهار کرد: هرم استراتژیک مدیریت پسماند، اصلی‌ترین الگوی آموزشی برای استخراج محتواها بوده و بر این اساس اجتناب از تولید پسماند، کاهش، بازمصرف و بازیافت پسماندها در ادامه مورد تأکید قرار می‌گیرد تا بازدید کنندگان در یک فرآیند آموزشی بتوانند این مباحث را به درستی دریافت کرده و با تجربه‌ای نزدیک به واقعیت در محیط آموزشی جذاب، نگرش‌ها و باورهای خود را تغییر دهند.

محمدی در مورد زمانبندی اجرای این پروژه گفت: پیش‌بینی شده بتوانیم تا پایان اردیبهشت ماه فاز عمرانی پروژه و ساخت محتواها را به پایان برسانیم و در ادامه با استقرار سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری در این محیط آموزشی و مهیا شدن شرایط، پذیرای بازدیدکنندگان باشیم.