پروژه های مدیریت پسماند استان در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال افتتاح شد

سه شنبه 07 اردیبهشت 1400 ساعت 12:10

 به مناسبت روز زمین پاک و در مراسمی با حضور استاندار گلستان، پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداریهای استان در مجموع با اعتبار ۱۱۱ میلیارد ریال در شهرستان آزادشهر به صورت متمرکز افتتاح شد.

به گزارش پسماند ایران، دکتر هادی حق شناس، عصر امروز سه شنبه ۷ اردیبهشت در این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان اقدامات بسیار خوبی را در راستای دفن بهداشتی زباله در دو سایت شرقی و غربی استان انجام داده و در دست انجام دارد.
استاندار گلستان افزود: در ۶۰ درصد روستاها و همه شهرهای استان، زباله به صورت مکانیزه جمع‌آوری و پس از تفکیک، مابقی به صورت بهداشتی دفن خواهند شد.
دکتر حق شناس گفت: امیدواریم با افتتاح پروژه لندفیل آزادشهر، دیگر شاهد بوی نامطبوعی که طی سالیان گذشته موجب آزار مردم این شهرستان می‌شده است نباشیم.
لازم به ذکر است،  پروژه‌هایی که در این مراسم به بهره برداری رسید، شامل بزرگترین مرکز دفن بهداشتی پسماندهای شهری در شمال کشور با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال می باشد.
همچنین لندفیل مهندسی بهداشتی پسماندهای شهری سایت غربی استان در ابعاد ۱۲ هزار مترمکعب و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و اولین و بزرگترین لندفیل مهندسی بهداشتی پسماندهای شهری سایت شرقی استان در ابعاد دوازده هزار متر مکعب با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
 ساماندهی و ساخت سکوی انتقال شهر کلاله با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، خرید ماشین آلات سنگین جهت ساماندهی مراکز دفن در دو سایت غرب و شرق استان با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال و خرید دو دستگاه سیمی تریلر جهت حمل پسماندهای خانگی در شهرهای بندرگز و علی آباد با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه های افتتاح شده در این روز توسط استاندار گلستان بود.