روزانه ۹۰۰ تن زباله در گلستان تولید می شود

سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 ساعت 20:01

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت: روزانه در سطح استان گلستان ۹۰۰ تن زباله خانگی تولید می شود که این زباله ها به دو سایت شرقی (آزادشهر) و غربی (آق قلا) منتقل می شوند.

پسماند ایران : به گزارش خبرنگار مهر، محسن سمیعی بعدازظهر دوشنبه در جلسه مدیریت پسماند شهرستان آزادشهر اظهارکرد: روزانه در سطح استان گلستان ۹۰۰ تن زباله خانگی تولید می شود که این زباله ها به دو سایت شرقی (آزادشهر) و غربی (آق قلا) منتقل می شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان افزود: در سایت پسماند آزادشهر، تلاش شد با ایجاد لندفیل پیشرفته و استفاده از تکنولوژی روز دنیا همچون عایق کاری ژئوممبران و لوله گذاری در کف آن از نفوذ شیرابه زباله ها به درون زمین و دفن سنتی زباله جلوگیری شود.

وی بیان کرد: راه اندازی خط پردازش ۲۵۰ تنی با امکانات جدید در این سایت با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال تا پایان امسال از دیگر برنامه های مدیریت پسماند گلستان است.

سمیعی اضافه کرد: سایت پسماند زباله شهرستان آزادشهر در حاشیه جاده آزادشهر - مینودشت قرار دارد و روزانه بیش از ۲۸۰ تن زباله شرق استان در این محل جمع آوری و دفن می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان نوسازی تجهیزات و ماشین آلات حوزه خدمات شهری را یکی از مهم ترین اولویت‌های پسماند برشمرد که باعث کاهش هزینه های نگهداری، تعمیر و خرید قطعات می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح تفکیک زباله از مبدا، بیان کرد: در شرایط کنونی بهترین گزینه اجرای «تفکیک زباله در مبدأ و جداسازی زباله‌های قابل بازیافت از زباله‌های تَر» است که باید هر چه زودتر از طریق فرهنگ سازی این امر مهم را عملیاتی کرد و برای ساماندهی زباله گردها بر اساس قانون همراهی همه دستگاه ذیربط الزامی است.