سایت مدیریت پسماند شهر بیرجند امسال راه‌اندازی می‌شود

دوشنبه 03 خرداد 1400 ساعت 10:59

پسماند ایران:  مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند گفت: سایت مدیریت پسماند این شهرداری ۹۵ درصد پیشرفت دارد و نیمه نخست امسال افتتاح می‌شود.

احمد لطایفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل طرح‌های این سایت هزینه شده و مناقصه آسفالت آن در حال انجام است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی خط تفکیک صنعتی پسماند در سایت مدیریت پسماند شهرداری بیرجند نیز با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجراست که با در نظر گرفتن پیشرفت این خط در مجموع سایت مدیریت پسماند شهرداری ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند کاهش آلودگی، بهره‌برداری بیشتر از زباله، تولید کمپوست و کاهش هزینه تفکیک و بازیافت زباله را از مزایای این طرح ذکر کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تولید زباله در شهر بیرجند بیش از پنج درصد افزایش یافته است و روزانه ۹۵ تا ۱۰۰ تن زباله در مرکز استان تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: دفع زباله‌های بیمارستانی در سایت شهرداری بیرجند با رعایت تمامی پروتکل‌های ابلاغی از سوی مراکز بهداشت و اداره کل حفاظت محیط زیست استان انجام می‌شود.

لطایفی گفت: همیشه دفع زباله‌های بیمارستانی با عملیات آهک و خاک‌پاشی دفن می‌شد اما با شیوع ویروس کرونا محلول خاک و آهک را افزایش دادیم.

وی افزود: در حال حاضر دفع زباله‌های بیمارستانی با توجه به شیوع کرونا ۲ مرتبه در روز انجام می‌شود در صورتی که قبلا این کار روزانه انجام می‌شد.