ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در شهر اهواز 

یکشنبه 09 خرداد 1400 ساعت 19:53

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز از آغاز کار زنده گیری سگ‌های بلاصاحب در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش پسماند ایران، محمود ثابت قدم مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: زنده گیری سگ‌های بلاصاحب را از مکان‌هایی که اعتراض بیشتری از سوی شهروندان شده آغاز کردیم و امیدواریم ظرف دو هفته این کار به پایان برسد.

او بیان داشت: در خصوص نگهداری و تغذیه سگ‌ها تمهیدات و تجهیزاتی در نظر گرفته شده که جای نگرانی نیست و جمع آوری و انتقال سگ‌ها به آنجا باعث می‌شود که وضعیت و آرامش شهروندان تامین شود و از طرف دیگر دغدغه حامیان حیوانات مرتفع شود که نگرانی خاصی نداشته باشند.

ثابت قدم افزود: در حال حاضر در بحث سگ‌های بلاصاحب شرایط خوبی نیست و مشکلاتی برای شهروندان به وجود آمده و تا زمانی که این زمین آماده شود، ما یک مکان موقت در منطقه برومی اهواز را اجاره، تجهیز و آماده سازی کردیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز تصریح کرد: در بحث جمع آوری وزنده گیری سگ‌های بلاصاحب فراخوان زدیم که عملیات زنده گیری سگ‌های بلاصاحب شروع شده و به صورت موقت در مکانی که هم حصار کشی و هم سایه بان دارد، نگهداری می‌شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: از پارسال مکاتباتی با سازمان‌های منابع طبیعی، محیط زیست و شرکت نفت در خصوص واگذاری زمینی در پارک جنگلی شهروند به مساحت پنج هکتار به شهرداری اهواز صورت گرفت که پس از توافق با شرکت نفت به دلیل نزدیکی چاه‌های نفت وبحث HSE وموضوعات ایمنی که باید رعایت می‌شد، زمینی به مساحت ۳ هکتار در اختیار شهرداری اهواز قرار گرفت و تفاهمنامه آن نیز در حال منعقد شدن است.

او گفت: شرکت توسعه نیشکر نیز دیوار‌های پیش ساخته‌ای جهت حصارکشی محوطه در حال ساخت با تخفیف ویژه در اختیار شهرداری قرارداد و شرکت نفت به دلیل مسئولیت اجتماعی که دارد متعهد شد زیرساخت محوطه را بوسیله ماشین آلات خود انجام و تجهیزات آن را فراهم می‌کند.

ثابت قدم اظهار داشت: اگر بحث ماشین آلات شرکت نفت به سرعت تامین شود، امیدواریم که تا دوماه آینده زمین اصلی جهت بهره برداری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب به بهره برداری برسد.