بسترسازی برای اجرای پیشگیری و پایش بهینه مصرف پلاستیک در کلانشهر اصفهان

یکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت 12:33

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از بسترسازی برای اجرای طرح پیشگیری و پایش بهینه مصرف پلاستیک در کلانشهر اصفهان خبر داد.

به گزارش پسماند ایران، رحیم محمدی ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت تمامی بخش های مدیریت شهری در این پروژه گفت: در جریان این پروژه معاونت های مختلف، مناطق 15گانه شهرداری و سازمان های مختلف اقدام به جمع آوری اطلاعات و ارسال آمار اقلام پلاستیکی با هدف بررسی شرایط موجود پیش از انجام بخش اجرایی پروژه کرده اند که این امر مسیر استفاده از ابزارها و زیرساخت های لازم برای اجرای فاز اول را شفاف تر می کند.

وی همچنین به دیگر فازهای اجرایی این پروژه اشاره کرده و افزود: فراهم کردن زیر ساخت های قانونی و حقوقی این پروژه به منظور تسهیل روند اجرایی از جمله بخش های مورد توجه است و پس از آن نیز استقرار طرح در جامعه با هدف تغییر رفتار شهروندان در زمینه مدیریت مصرف پلاستیک ها صورت می گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در این راستا به لزوم تدوین شاخص های سنجه پذیر برای رصد مستمر روند پروژه اشاره کرده و افزود: به منظور قابل اندازه گیری بودن میزان عملکرد ستاد در خصوص اهداف تعیین شده، لازم است اقدامات بر اساس شاخص های تعیین شده مورد سنجش قرار بگیرد تا فعالیت های کارگروه های مختلف، از مسیر منتهی به اهداف منحرف نشوند.