زباله گردها، پاکسازی پوسترها را زودتر از شهرداری بجنورد شروع کردند

جمعه 28 خرداد 1400 ساعت 23:23

در حالی شهرداری بجنورد زمان جمع آوری و پاکسازی شهر از پوسترها و تراکت های تبلیغاتی نامزدها را پس از مهلت قانونی اخذ رای ( ۲ بامداد) اعلام کرد، زباله گردها اوایل شب کارشان را در جمع آوری پوسترهای کاغذی از در و دیوار شهر شروع کردند.

پسماند ایران : بررسی خبرنگار ایرنا از سطح شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی حاکیست که گرانی ضایعات کاغذ در ماههای اخیر باعث شد تا زباله گردها برای درآمد بیشتر جلوتر از نیروهای خدمات شهری برای جمع آوری پوسترهای تبلیغاتی به خصوص ۳۰ نقطه شهری که برای نصب این پوسترها پیش بینی شده بود، دست به کار شوند.
براساس گزارش رسمی هم اکنون قیمت هر کیلوگرم ضایعات کاغذ در شهر بجنورد از زباله گردها بین ۵۰ تا ۵۵ هزار ریال ریال خریداری می شود و  برآورد میدانی نشان می دهد حداقل دو تا سه تن پوستر کاغذی در سطح شهر بجنورد از سوی نامزدها نصب و یا پراکنده شد.
تغییر چهره شهر
عدم پاکسازی درست و کامل پوسترهای تبلیغاتی از سطح شهر از سوی زباله گردها باعث شد تا چهره شهر که از یک هفته گذشته با شروع تبلیغات رسمی نامزدهای شوراهای شهر تا حدودی نازیبا شده بود، تا حد زیادی با ماندن نصف و نیمه این پوسترها بر روی در و دیوار زشت تر از روزهای قبل شود.
معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد هم گفت : به دلیل احتمال تمدید زمان رای گیری تا ساعت ۲ بامداد صبح فردا شنبه ۲۹ خردادماه، پاکسازی شهر از پوسترها و تراکت های تبلیغاتی شوراهای شهر پس از این مهلت شروع می شود.
مجید شادکام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تمام نیروهای شهری برای پاکسازی چهره شهر از این پوسترها بسیج شدند و به دلیل این که تعداد پوسترها نسبت به انتخابات گذشته در سطح و سیع تری نصب شد، پیش بینی می شود که پاکسازی کامل حداقل ۴۸ تا ۷۲ ساعت زمان ببرد.

وی افزود: پوسترها را با سریش بر روی ترانس و تابلوهای برق نصب کرده اند که برای جمع آوری باید از آب و مواد شوینده استفاده شود که خطرناک نیز است.

شهر بجنورد  با حدود 230 هزار نفر جمعیت شهری 9 نماینده در شورای اسلامی شهر دارد که در این دوره 111 نفر برای کسب این کرسی ها در رقابت های انتخاباتی حضور داشتند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری به همراه میاندوره ای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز جمعه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان شمالی در حال برگزاری است و مردم این استان برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی پای صندوق های رای رفتند.
در این استان افزون بر پنج هزار و 300 نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری برای کسب دو هزار و 300 کرسی نمایندگی با هم رقابت کردند و 672 هزار نفر از جمعیت 863 هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط اخذ رای هستند.