نحوه محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند اصلاح شد

یکشنبه 30 خرداد 1400 ساعت 19:14

اعضای شورای اسلامی شهر تهران اصلاحیه مصوبه چگونگی محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند (عادی) را به تصویب رساندند.

به گزارش پسماند ایران در جریان سیصدو سومین جلسه شورا، لایحه شهردار تهران در خصوص اصلاحیه مصوبه چگونگی محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند (عادی) با اصلاحات بعدی آن توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفت و سید آرش حسینی میلانی گزارش خود در این خصوص را ارائه نمود و گفت: فرمول محاسبه اخذ بهای خدمات پسماند توسط وزارت کشور در آذر ماه‌ سال ۹۹ اصلاح و ابلاغ شده و با توجه به اینکه در سالیان گذشته در قسمت پسماند غیر مسکونی طرح دعوایی شده بود و دیوان عدالت اداری فرمول قبلی را ابطال کرده بود، با همکاری وزارت کشور این فرمول اصلاح شد و نظرات مثبت اصناف هم در این ارتباط گرفته شد.


او ادامه داد: بنابراین لایحه‎ای که ارائه می‎شود صرفا ارائه فرمول مصوب وزارت کشور است که مبنای اخذ بهای خدمات پسماند است که فقط در قسمت پسماند مسکونی تغییری که رخ داده و آن هم این است که سرانه پسماند ۶۹۰ گرم در روز مبنا گرفته شده است و همینطور بعد خانوار را ۳/۱ گرفته‎اند که کاهنده بوده و در پسماند غیر مسکونی هم فرمولی که قبلا شورا تصدیب کرده توسط وزارت کشور اعمال شده است.

سپس زهرا صدراعظم نوری اظهار داشت: فقط جهت اینکه دوستان راحت ‌تر رای بدهند بگویم که با توجه به این که مصوبات قبلی که شورا داشته در سال‌های ۹۴ و ۹۵ و بعد از آن توسط دیوان عدالت اداری لغو شده، اصلاحیه‎های بعدی هم خود به خود لغو می‎شوند و این چیزی که امروز در صحن آمده با این علم به این نکته است. یعنی ما در واقع اصلاحیه قبلی را که بر اساس مصوبات قبلی لغو شده را مجددا آورده و داریم تغییراتی می‌دهیم. لذا اصلاحیه قبلی که به تبع مصوبات قبلی لغو شده است را اصلاح نموده ایم و این اصلاحیه جایگزین اصلاحیه قبلی و بر مبنای مصوبه وزارت کشور است.

منبع : برنا