مسئولان گیلان در مدیریت پسماند و بحث زیست محیطی موفق نبودند

جمعه 04 تیر 1400 ساعت 10:02

نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به عملکرد ناموفق مسئولان گیلان در مدیریت پسماند و بحث زیست محیطی، گفت: عقب ماندگی ها بسیار است.

به گزارش پسماند ایران سید علی آقازاده شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به مذاکرات وین، اظهار کرد: در این سری مذاکرات درباره محتوای برجام بحث نمی‌شود و به دنبال افزایش ظرفیت غنی سازی جمهوری اسلامی و راستی آزمایی طرفین مقابل هستیم و مجلس با قوانین و نظارت مستقیم مذاکرات را پیگیری می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طرح قانون پدافند غیرعامل به مجلس ارجاع و پیگیری شد، تصریح کرد: این طرح مراحل نهایی تصویب خود را طی می‌کند.

وی فراهم کردن زمینه برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی، افزایش سطح تولید و پشتیبانی از تولید را از وظایف دولت دانست و افزود: مجلس یازدهم در طی این چند وقت، دولت را نسبت به خودکفایی در بخش کشاورزی و صادرات محصولات و افزایش سطح تولید و عدم تغییر کاربری‌ها موظف کرده است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به کاهش بارش‌ها و بحران کم آبی گفت: سد سفیدرود با کاهش ورودی مواجه است و برای حل این بحران‌ها باید به فکر منابع پایدار آب در استان باشیم.

آقازاده با اشاره به اینکه مسئولین در مدیریت پسماند و مسائل زیست محیطی ناموفق بودند، افزود: اقداماتی تاکنون انجام شده اما عقب ماندگی‌ها آنقدر زیاد است که کار ساماندهی پسماند را تحت شعاع قرار داده است.

وی اضافه کرد: طرح کمربندی خمام حریم غیرمنطقی در شهر دارد که موجب آزار مردم است و با پیگیری‌های انجام شده دریافتیم حدود ۷۰ درصد از بازنگری حریم این طرح توسط بنیاد مسکن انجام شده و تا پایان سال اجرایی می‌شود.

نماینده رشت و خمام در مجلس در خصوص روند تکمیل کمربندی رشت بیان کرد: این طرح به دلیل ضعف مدیریت شهری تکمیل نشده است و بخشی از اعتبار تخصیص یافته اما بخشی باید به صورت استانی پیگیری شود.