افزایش حجم تولید پسماند های عفونی در پیک چهارم کرونا در کرج

دوشنبه 07 تیر 1400 ساعت 22:46

پسماند های عفونی جمع‌آوری شده با خودروهای مکانیزه و مجهز به مرکز تخلیه حلقه دره منتقل می‌شود و در لندفیل های بهداشتی جداگانه و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی رفع می گردد.

مسئول امور جمع آوری پسماند های عفونی سازمان مدیریت پسماند کرج با بیان این خبر که در بازه زمانی پیک چهارم کرونا تولید پسماندهای عفونی در مراکز بهداشتی و درمانی افزایش چشمگیری داشته است گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به تبع آن افزایش حجم پسماندهای بیمارستانی ،سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اهتمام بیشترنسبت به جمع‌آوری این پسماندها برنامه‌ریزی و عمل می‌نماید. 
مهران قربانی اظهار داشت: در حال حاضر سازمان مدیریت پسماند به طور روزانه جمع آوری پسماندهای عفونی بیش از ۱۳۰۰ مرکز درمانی کوچک و بزرگ از جمله کلینیک های درمانگاهی ،مطب ها و آزمایشگاه ها و همچنین 14 بیمارستان را در دستور کار خود قرار داد و با توجه به افزایش حجم تولید زباله های عفونی، تعداد عوامل اجرایی جمع آوری وناوگان خودروهای مکانیزه نیز افزایش یافته است .
این مسئول در پایان گفت: پسماند های عفونی جمع‌آوری شده با خودروهای مکانیزه و مجهز به مرکز تخلیه حلقه دره منتقل می‌شود و در لندفیل های بهداشتی جداگانه و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی رفع می گردد.