بازیافت ۲۵۰ تن زباله در کارخانه بازیافت شهرکرد

پنجشنبه 10 تیر 1400 ساعت 01:00

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با اشاره به وجود کارخانه بازیافت زباله در شهرکرد، گفت: ظرفیت کارخانه بازیافت شهرکرد ۲۵۰ تن در شبانه‌روز است که علاوه بر زباله‌های شهرکرد که حدود ۱۳۰ تن بوده، زباله‌های شهرکیان، طاقانک و بهرام‌آباد به این کارخانه ارسال می‌شود.

پسماند ایران : داود مومنی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار در شهر به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: تولید انواع پسماند در زندگی انسان‌‎ها امری اجتناب‌ناپذیر بوده و بی‌شک عدم توجه کافی به این موضوع می‌تواند تاثیر بسیاری در تخریب محیط‌زیست و طبیعت داشته باشد، مدیریت پسماند به عواملی هم‌چون تولید، جمع‌آوری، حمل و نقل، دفن و بازیافت آن بستگی دارد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد افزود: زباله‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها زباله‌های عفونی است، این زباله‌ها به‌صورت جداگانه جمع‌آوری و عمل بی‌خطرسازی بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد و در مکان مشخصی برای جلوگیری از مشکلات زیست‌محیطی دفن می‌شوند.

وی با اشاره به وجود کارخانه بازیافت زباله در شهرکرد، افزود: ظرفیت کارخانه بازیافت شهرکرد ۲۵۰ تن در شبانه‌روز است که علاوه بر زباله‌های شهرکرد که حدود ۱۳۰ تن بوده، زباله‌های شهرکیان، طاقانک و بهرام‌آباد به این کارخانه ارسال می‌شود، از طرفی زباله‌هایی که از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود به کارخانه بازیافت منتقل و بعد از جداسازی، در سایت دفن زباله که حدود ۳۰ درصد  زباله‌ها را تشکیل می‌دهد با نظارت کامل، دفن می‌شوند.

مومنی گفت: در صورتی که در محلی، دفن زباله‌ها به‌صورت غیراصولی و نامناسب انجام شود، سریعا این موضوع پیگیری خواهد شد تا مشکلی در محیط‌زیست ایجاد نشود، البته به‌صورت مداوم گشت‌زنی‌هایی در این راستا انجام می‌شود.