برنامه‌های آموزشی شهرداری اصفهان در هفته بدون پلاستیک

چهارشنبه 23 تیر 1400 ساعت 18:39

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از برگزاری مجموعه برنامه‌های فرهنگی آموزشی متنوع برای گروه‌های مختلف اجتماعی به مناسبت روز بدون پلاستیک با مشارکت کارگروه های مختلف ستاد اجرایی پیشگیری و پایش بهینه مصرف پلاستیک خبر داد.

پسماند ایران: رحیم محمدی با بیان اینکه این برنامه‌ها در یک هفته و در قالب‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: هدف از اجرای این برنامه‌های آموزشی آگاهی بخشی، تغییر نگرش و اصلاح رفتار شهروندان بوده و به این منظور محتواهای آموزشی، برنامه‌های مشارکتی و فعالیت‌های جمعی در اشکال گوناگون برای گروه‌های هدف در نظر گرفته شده است.

وی در تشریح جزئیات این برنامه‌ها، تصریح کرد: برگزاری اولین رویداد تجربه نگاری شهروندان در زمینه مدیریت پسماند با چهار محور اصلی شامل پاکسازی طبیعت از پسماندهای پلاستیکی، خرید سبز، آموزش و آگاهی بخشی و نه به پلاستیک در شرایط کرونا از جمله برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند بوده که فراخوان آن منتشر شده و بررسی و داوری آثار رسیده به دبیرخانه انجام شده و در روزهای آینده اعلام نفرات برتر این رویداد و اهدای جوایز نیز صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: اجرای سلسله برنامه‌های آموزشی فرهنگی ویژه کودکان با محوریت مدیریت پسماند و کاهش مصرف پلاستیک با همکاری دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی و فرهنگسراهای شهر اصفهان نیز دیگر بخش رویدادهای مناسبتی روز بدون پلاستیک بوده است که در قالب برگزاری بازی‌های فکری و حرکتی، مسابقه نقاشی و آموزش شفاهی برگزار شده تا مخاطبان کودک و نوجوان به صورتی جذاب و سرگرم کننده مفاهیم آموزشی را دریافت کنند.

وی از برگزاری وبینار تخصصی با موضوع کاهش مصرف پلاستیک خبر داد و تصریح کرد: این وبینار ویژه کارکنان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهر داری اصفهان در چهارچوب موضوعات مرتبط با کاهش مصرف پلاستیک برگزار شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع مدیریت پسماند با رویکرد کاهش مصرف پلاستیک، اجرای رویداد نمایشی در قالب پرفورمنس، چاپ و نصب بنر با موضوع کاهش مصرف پلاستیک، پخش پادکست‌های آموزشی تحت عنوان موج بومرنگ با موضوع کاهش مصرف پلاستیک و توزیع کیسه‌های پارچه‌ای به صورت رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوثر از جمله دیگر برنامه‌های مناسبتی این روز بوده که طی یک هفته و در راستای تصمیمات ستاد اجرایی پیشگیری و پایش بهینه مصرف پلاستیک شهر اصفهان برگزار شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: در خلال اجرای این برنامه‌ها و با فعالیت‌های مستمر در کارگروه‌های ستاد اجرایی پیشگیری و پایش بهینه مصرف پلاستیک شهر اصفهان شاهد ارتقای کیفیت رفتار شهروندان در زمینه مصرف پلاستیک و مدیریت صحیح پسماندهای آن باشیم.