اجرای طرح جمع آوری پسماند و بازیافت زباله های خشك از مبداء در باقرشهر

یکشنبه 27 تیر 1400 ساعت 19:47

طرح جمع آوری پسماند و بازیافت زباله های خشک از مبداء با نظارت شهرداری باقرشهر اجرا می گردد.

به گزارش پسماند ایران، به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر; یونس معروفی مدیر واحد مدیریت پسماند شهرداری باقرشهر در این زمینه گفت: مساحت تحت پوشش جمع آوری پسماند خشک در باقرشهر ۴۴ کیلومتر مربع ‌می باشد و تناژ پسماند خشک قابل بازیافت در سال ۱۳۹۹ روزانه  ۵۳۰۲ کیلوگرم و ماهیانه ۱۵۹ تن و در سال حدود ۱۹۰۹ تن بوده است که توسط 25 نفر نیروی انسانی در دو ایستگاه تفکیک اولیه پردازش شده است.


وی در ادامه افزود : در سال ۹۹ به دلیل شیوع بیماری کرونا ، جمع آوری پسماند خشک نسبت به سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد کاهش یافت . همچنین در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ میزان تناژ قابل بازیافت خانگی ۶۷۳ هزارکیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل  حدود ۲۰۰هزار کیلوگرم افزایش داشته است.


معروفی در ادامه افزود: به منظور اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء ۲۷۰عدد مخزن تفکیک پسماند شهری به این مهم اختصاص داده شده که این مخازن در اماکن شهرداری ، فرهنگ سراها، ورزشگاه ها، مدارس شهر، ادارات و بانکها توسط واحد مدیریت پسماند شهرداری توزیع شده است.


معروفی افزود: در خصوص فرهنگ سازی این موضوع در میان شهروندان تاکید فراوان شده است و با انجام اقدامات لازم در این باره اتفاقات بسیار مهمی از جمله کمک به حفظ طبیعت و چرخه محیط زیست، ایجاد شهری پاک و زیبا، اشتغال و کمک به چرخه اقتصادی و کاهش هزینه های گزاف جمع آوری و دفع زباله رخ داده است.


وی افزود: آموزش و تشویق خانواده ها و ارتقاء فرهنگ شهروندی به منظور جداسازی زباله از مبداء، یکی از گام های اولیه در مدیریت پسماند شهری است و با توجه به اهمیت موضوع، لازم است همه دست به دست هم دهیم تا نسبت به ساماندهی این مسئله مهم اقدامات لازم انجام پذیرد.

مدیر واحد مدیریت پسماند شهرداری باقرشهر از شهروندان تقاضا کرد به منظور مدیریت صحیح پسماند دراین شهر ضمن جداسازی زباله های خشک و تر و قابل بازیافت به چرخه طبیعت مانند کاغذ، پلاستیک و ... از تحویل ضایعات و زباله خشک به اشخاص غیر جدا خوداری نمایند.
 لازم به ذکر است شهروندان محترم می توانند برای ارتباط بیشتر و پاسخگویی به سوالات با واحد ۱۳۷ شهرداری باقرشهر تماس حاصل نمایند .