بحران محیط زیست به دنبال سیل بی سابقه در آلمان

شنبه 02 مرداد 1400 ساعت 15:45

سیل مخرب آلمان که در ۶۰ سال گذشته بی سابقه بوده، این کشور را با کوهی از زباله ها- از یخچال های شکسته گرفته تا خودروهای تخریب شده- مواجه کرده است.

به گزارش پسماند ایران، خبرگزاری رویترز اعلام کرد: انبوه زباله ها درکنار جاده ها و مکان های تخلیه موقت تلمبار شده است. دفع زباله ها ممکن است هفته ها طول بکشد و مقامات محلی تقاضای کمک کرده اند.

در بحبوحه نگرانی ها درباره شیوع بیماری ها، این کشور که نقش پیشتازی را در مدیریت پسماند به سبک مدرن ایفا می کند بعد از سنگین ترین سیل در  یک بازه ۲۴ ساعته که بی سابقه بوده است با مشکل مدیریت ده ها هزار تن از ضایعات در سراسر شهرها و روستاهای غرب منطقه راینلند مواجه است.

 سیل در آلمان جان ۱۸۰ نفر را گرفت. اما با گذشت یک هفته از وقوع سیل، بیشتر زباله های ناشی از آن، عبور و مرور در خیابان ها توسط مسافران را دشوار کرده است.

شهروندان آلمانی می گویند ما کرونا را شکست داده ایم ولی اکنون با خطر مبتلا شدن به بیماری های ناشی از باکتری ها، حشرات موذی و ویروس های بیشتری مواجه هستیم.

آلمان نقش پیشتازی را در مدیریت ضایعات به سبک مدرن در دهه ۱۹۷۰ داشته و تفکیک زباله برای بازیافت، سوزاندن یا دفع زباله را دنبال کرده است.

اما انبوه زباله ها باعث شده که صنعت مدیریت پسماند آلمان نتواند از عهده آن بر آید. بنگاه های ساختمانی و کشاورزان به انتقال لاشه ها کمک می کنند اما با پر شدن امکانات ذخیره سازی، باید محل های تخلیه موقت بیشتری یافت شوند.

آرمین لاشت جانشین مرکل و فرماندار ایالت نورد راین و وستفالن که از پرجمعیت ترین ایالت ها در آلمان است در یک کنفرانس خبری گفت نمی توان همه زباله ها را در سطح محلی دفع کرد و به کمک بیشتری نیاز هست.

بر اساس نتایج نظرسنجی مجله اشپیگل، ۶۰ درصد آلمانی ها معتقدند این نامزد انتخاباتی از حزب محافظه کار که قرار است در انتخابات سراسری سپتامبر جانشین مرکل شود، عملکرد ضعیفی در مدیریت بحران خواهد داشت.

سیل فقط مختص آلمان نبوده و  برخی کشورهای اروپایی رانیز درگیر کرده است. اروپاهایی‌ها هفته گذشته سرگرم جست‌وجوی مفقودشدگان در حادثه ای بودند که  به وضعیت جنگی توصیف شده است. دانشمندان پیشتر نسبت به تاثیر تغییرات آب و هوایی هشدار داده و سران کشورها هم قرار است چهار ماه دیگر در چارچوب کنفرانس بین‌المللی تغییرات آب و هوایی در شهر گلاسکو انگلیس تشکیل جلسه دهند.