تمدید پروانه استاندارد آزمایشگاه کنترل کیفیت مدیریت پسماند اصفهان

سه شنبه 05 مرداد 1400 ساعت 09:06
تمدید پروانه استاندارد آزمایشگاه کنترل کیفیت مدیریت پسماند اصفهان

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از تمدید پروانه استانی استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ آزمایشگاه کنترل کیفیت سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خبر داد.

فرشاد مستأجران در گفت و گو با پسماند ایران اظهار کرد: پروانه استاندارد استانی ایزو ۱۷۰۲۵ آزمایشگاه کنترل کیفیت سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان که به عنوان آزمایشگاه همکار اداره استاندارد در زمینه‌های مختلف شیمیایی، میکروبی، کود و کمپوست فعالیت می‌کند به مدت دو سال دیگر تمدید شد.

وی در خصوص جزئیات این استاندارد تصریح کرد: ایزو ۱۷۰۲۵ استانداردی بین‌المللی و تخصصی، ویژه آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون است که به عنوان تخصصی‌ترین استاندارد آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون در سراسر دنیا شناخته می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: این استاندارد نشان دهنده صلاحیت آزمایشگاه در فراهم کردن و ارائه داده‌ها و نتایج فنی معتبر بین‌المللی است و به‌کارگیری و اجرای این استاندارد امکان همکاری میان آزمایشگاه‌های بین‌المللی و مقایسه نتایج آنها را فراهم می‌کند چرا که با اجرای این ایزو، شرایط و نحوه انجام آنالیزها در تمامی نقاط دنیا توسط آزمایشگاه‌های اجرا کننده این استاندارد یکسان است.

مستأجران افزود: آزمایشگاه کنترل کیفیت سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به مدت ۱۲ سال است که همکار اداره استاندارد بوده و در این زمینه فعالیت‌های متعددی دارد.

وی با اشاره به این که هم اکنون این آزمایشگاه در جهت دریافت گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ ملی با تعداد پارامترهای بیشتر از استاندارد استانی قدم برداشته است، افزود: آزمایشگاه سازمان مدیریت پسماند برای دریافت این گواهینامه نیز درخواست خود را ارائه داده است که در مرحله بررسی توسط اداره کل استاندارد قرار دارد و پیش بینی می‌شود تا آخر امسال این گواهینامه را نیز دریافت کند.

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این آزمایشگاه همکار و معتمد اداره کل محیط زیست کشور در زمینه پایش و اندازه‌گیری پارامترهای مختلف شیمیایی و فیزیکی آب، پساب، خاک و کود بوده و قادر است این خدمات را با بهترین کیفیت به سایر سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و افراد حقیقی ارائه کند.